Heros yngel i selskaps kar
Jeg har yngel på Heros rotkeil i selskaps karret. Karret er 680 L
Andre fisk i karret
2 øreåler
1par Aequidens pulcher
1 scalare
4 Nøkkelhull ciclider
noen siamesiske algespisere
endel panser maller
3 ansictrus
2 L333
2 Gibiseps
1 Kampfisk hoe.
kort sagt et selskaps kar med litt av hvert.
Ungene er blitt frittsvømende nå og jeg er bekymret pga øreålen og evt andre fisk som kan spise dem . Hittil ser det ut til at de har beskyttet ungene bra , men jo mer frittsvømmende de blir jo vanskligere oppgave har foreldrene. Både Aequidens pulcher og nøkkelhull ciklidene har lagt egg som har forsvunnet tidligere.
Jeg trenger noen gode råd
Bør jeg la naturen gå sin gang?
Evt ta ut unger (vil de miste "opplæring " av foreldre som de burde hatt?)
Det vil være vanskelig å fange opp de andre fiskene uten å ommøblere hele karret.
Bilde ble ikke halt bra så jeg tar gjerne noen kameratips også om noen føler seg kallet
Andre fisk i karret
2 øreåler
1par Aequidens pulcher
1 scalare
4 Nøkkelhull ciclider
noen siamesiske algespisere
endel panser maller
3 ansictrus
2 L333
2 Gibiseps
1 Kampfisk hoe.
kort sagt et selskaps kar med litt av hvert.
Ungene er blitt frittsvømende nå og jeg er bekymret pga øreålen og evt andre fisk som kan spise dem . Hittil ser det ut til at de har beskyttet ungene bra , men jo mer frittsvømmende de blir jo vanskligere oppgave har foreldrene. Både Aequidens pulcher og nøkkelhull ciklidene har lagt egg som har forsvunnet tidligere.
Jeg trenger noen gode råd
Bør jeg la naturen gå sin gang?
Evt ta ut unger (vil de miste "opplæring " av foreldre som de burde hatt?)
Det vil være vanskelig å fange opp de andre fiskene uten å ommøblere hele karret.
Bilde ble ikke halt bra så jeg tar gjerne noen kameratips også om noen føler seg kallet
Postet 18.05.09 kl 18:10
JESUngene er blitt frittsvømende nå og jeg er bekymret pga øreålen og evt andre fisk som kan spise dem . Hittil ser det ut til at de har beskyttet ungene bra , men jo mer frittsvømmende de blir jo vanskligere oppgave har foreldrene. Både Aequidens pulcher og nøkkelhull ciklidene har lagt egg som har forsvunnet tidligere. Jeg trenger noen gode råd Bør jeg la naturen gå sin gang? Evt ta ut unger (vil de miste "opplæring " av foreldre som de burde hatt?) Det vil være vanskelig å fange opp de andre fiskene uten å ommøblere hele karret. Bilde ble ikke halt bra så jeg tar gjerne noen kameratips også om noen føler seg kallet:)
Jeg er av den typen som vil redde all yngel, ja selv om det er 300 av dem
;- =)
Kjenner ikke alle fiskene du har da jeg ikke har hatt alle. Sannsynligheten for at du vil miste iallefall noen er 100%. Om du har et annet karr kunne du jo flytte foreldrene (evnt bare hua) sammen med yngelen til et annet kar. Vet ikke om det er et leksparr du har og om dem har hatt yngel før, men om de ikke har det er det en fordel kanskje å ha dem i samme karret for å bli "trent" opp som foreldre. Synes bilde var helt greit jeg, ja for det skal vel ikke inn i basen på AF :- =)
Lykke til med yngelen
Postet 18.05.09 kl 19:06
Postet 19.05.09 kl 17:45
Postet 19.05.09 kl 21:21
Postet 19.05.09 kl 22:08