Golden lek

Nei nå skjønner jeg ingenting... Mine to golden har tydeligvis lekt og gravd i sanden i dag.. Og den ene har fått ei tykk hake... Men ikke den lille som jeg trodde var hoa... men den store jeg trodde var hannen... Har jeg tatt så skikkelig feil eller har hannen stukket av med eggene??? hehe hørtes jo helt teit ut men men... Og den som har eggene jager den andre hele tiden i akvariet... Er dette normalt??

Hjelp så mange spørsmål, men er første gangen dette skjer etter at jeg overtok dem for ca 4 mnd siden.

Bør jeg ta ut den med "haka" så den ikke jager sånn på de andre fiskene?

Håper noen har et hjelpende svar til frustrerte meg!
Vil nok tro det er hunnen som har eggene ja. hannen ville nok ha spist dem og ikke båret på dem.
Så sant ikke det er jaging hele tiden og de andre fiskene virker stresset, ville jeg bare latt hunnen gå i karet. Evt strippet henne etter ca 20 dager om du vil ha yngelen i eget kar. Om du ikke er så opptatt av å redde yngelen ville latt henne spytte i karet når hun er klar.

Lykke til og gratulerer som vordende "bestemor"
Ja det MÅ jo være hoa som er den største, for når jeg skulle mate dem både i går kveld og i morrest så var alle helt gira på mat mens den med haka ville gjerne ha mat, men klarte det ikke pga egga... Så da er det vel liten tvil om hva som er på vei.

Jeg lar hoa gå i karet et par ukers tid til og så får vi se hvordan det går :o)

Tusen takk for svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap