Corydoras aeneus+corydoras red laser

Hei.

Jeg har noen Corydoras aeneus hunner som er fulle av egg. Jeg har også en han av Corydoras Red Laser.

Hvordan går det hvis jeg setter inn 2 Corydoras aeneus hunner og en Corydoras Red Laser han i et 43 litser kar uten andre fisker? Hvordan blir dette? Vil de få yngel?

Takker for svar.
nå er man jo ikke enige om at lazer'ne er en aeneus variant :p hybrider kan jo skje, spesielt i så små grupper, men er jo ikke garantert at de leker
Det er store sjanser for at de kan krysse seg, ja. De er veldig nært beslektet.
Så IKKE gjør det!
Hvorfor? Fordi de ikke er den samme arten (de ser jo alle med et par øyne i hodet)

Tør jeg spørre hvorfor du ønsker "å ødelegge" to ulike typer og skape bastard/hybrid-avkom? Det er dessverre en ting som jeg absolutt ikke liker, det at folk i det hele tatt tenker på sånt som å krysse to ulike arter.
Og hva hadde du egentlig tenkt å gjøre med yngelen? Dytte en masse hybrider ut på markedet, slik at bastardmiksen spres og havner hos masse ulike folk...med de følgene det medfører for hobbyen?
Hei.

Spørsmålet mitt ble ikke helt som jeg hadde tenkt. Jeg har lest at Red Laser av en variant av Aeneus, men etter å ha lest enda mer fant jeg ut at det var mange som mente forskjellig, men kom vel frem til at det var to forskejellige arter.

Så jeg skulle skrevet spørsmålet litt anesledes. Skulle skrevet: -Kan Corydoras Red Laser og Corydoras aeneus krysse seg når Red Laser er en variant av Aeneus?

Når jeg vet at det er to forskejellige arter skal jeg ikke sette de i samme kar.
Aha... det var sånn det var Da skjønner jeg at jeg misforstod første innlegget.

Håper du får tak i flere ekte Red Lasere, så du kan formere dem opp sammen med hannen du har Det er forresten en Laser-variant jeg bare må skaffe meg selv en dag. Utrolig flotte!
mona o
Aha... det var sånn det var :-) Da skjønner jeg at jeg misforstod første innlegget. Håper du får tak i flere [I]ekte[/I] Red Lasere, så du kan formere dem opp sammen med hannen du har :-) Det er forresten en Laser-variant jeg bare må skaffe meg selv en dag. Utrolig flotte!


Ja, det er en flott Corydoras.

Kjøpte bare 2 stk mann+dame(selger hadde ikke flere), og 3-4 dager etter fant jeg hunnen død uten noen tegn til sykdom, så vet ikke hva som har skjedd med den.

Jeg skal skaffe meg flere av denne, men det er jo ganske vanskelig siden den har så mange navn/ folk kaller de så mye forskjellig. Men mine ble kjøpt som Corydoras Red Laser CW10, men jeg syns jo de likner mer på Corydoras Gold Laser...
Gold og Red laser er samme fisken nemlig CW010
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap