Har et problem me ancistrus yngel og skumle fisk i omgivelsene

Heisann.. La idag merke til at det er masse egg i hula til ancistrusen min... "er ikke første gang" det som er litt dumt er at det er 5 scalare som svømmer rundt inni karet og mest sannsynlig gomler opp yngelet med en gang det slippes ut... Fikk scalarene en stund etter sist gang ancistrusen ynglet.. hadde sirka 30 2cm ancistrus svømmene rundt.. 3 dager etter på var alle vekke.... Hva kan jeg gjøre?.. hvor tidlig kan jeg fjerne dem?.. Kan jeg fjerne hele hula med eggene inni hvis jeg tar vann fra samme karet??? all hjelp tas imot med åpne armer
Du kan jo enten bruke ett fødekar av den typen du setter oppi karet også helle ynglene oppi der når du ser at hannen begynner å bli sløv med å passe dem. Eller hvis du har ett mindre kar hvor de kan vokse opp kan du ta hula med ynglene og hannen å flytte alt over dit. Ta vann fra karret hvor de går, så blir dette veldig bra. Det har vi gjort her flere ganger med godt resultat.
har nitt meg merke i at egg tåler flytting mye mye bedre enn små yngel. så om den kan flyttes er nok det beste løsning.
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap