Første gang i norge?

Etter lengre tid med leking i karet har jeg endelig blitt far til en 1,5 cm lang Neolamprologus sexfasciatus (ca. 2 mnd.er gammel). Den har klart seg gjennom noen uker med temmelig høy temperatur i karet "takket være værgudene". Har selv ikke gjort noe for å få til leken da den har gått slag i slag det siste halvåret. Men at det skulle bli noe ut av eggene som mor har lagt, hadde jeg aldri drømt om. I dag så bor det to temmelig store frontosa, en agressiv Calvus og tre sexfasciatus i samme kar. Får håpe at mini sexfasciatus´en klarer å gjemme seg til at den blir stor nok til å forsvare seg mot sine nye naboer.

Er dette første gang i Norge at man får yngel på Neolamprologus sexfasciatus?
Å ja. Den lever fortsatt
Plussmedlem
Vil ikke synes det var rart hvis det er første gangen i Norge. 500 literskvarium med et eneste par fisk i? Er nok for meget spesielt interesserte...
Grattis!!
Viktor
Vil ikke synes det var rart hvis det er første gangen i Norge. 500 literskvarium med et eneste par fisk i? Er nok for meget spesielt interesserte... ;) Grattis!!


Akvariet er på 250 liter. Det huser et par Frontosa på ca 15 og 20 cm, en stor Calvus og 3 Neolamprologus sexfasciatus.

Jeg har ikke vært så aktiv på akvariefronten etter at jeg ble pappa for snart 1.5 år siden. Men jeg husker å ha hørt at denne arten er veldig vanskelig å få yngel på.

får virkelig håpe du har planer om og få større kar til de frontosaene og Neolamprologus sexfasciatus dine egentlig veldig fort. for i 250 l, altfor lite.
Gratulera!
Grattis med yngel!! Det finnes 2 ulike farger av denne fisken. Blå og gull. Eg har lest en plass at de har fått til yngel i akvarie av ein av fargene. Tror det var de blåe. Kva slags farge har du?
Uansett kjekt å få yngel.
Har du fått yngel på frontosaen?

Leste på ciklider.se Der står det at den blåe varianten har dei ikke fått til yngel i akvarium, men gull varianten har dei fått til. Så viss du har den blå varianten, så må eg berre sei GRATULERA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har du bilde av den?
Kult skulle gjerne sett et bilde av den
Se på bilde på akvariume
du er heldig er det den blå så er norge heldig

Se på bilde på akvariume så er jeg red det er gul http://akvaforum.no/imagedisplay.cfm?item_id=1209&id=11667&type=aquarium
hmmm det som er i dette karet kan se ut som en nkondwe variant og ikke katete som er den blå varianten.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap