Storoppdrett med 1000 liters tank.

Inaktiv bruker
da jeg driver en del oppdrett innen tilapiaer, eller disse Oreochromis Mossambicus, tenkte jeg å starte opp en tank med 1000 liter, da disse er lette i bruk, billige(tror jeg da) og mye plass

men jeg har jo selfølgelig noen spørsmål, vet noen hvor breie disse tankene er? sånn at det kanskje hadde vært mulig å fått den inn døra, eller må den inn vinduet?
jeg snakker om en slik hvit tank med jerngitter rundt, og tappekran i bunn og vann sluk på toppen.
tenkte da å skjære av toppen, slik at det blir åpent derifra.
vet noen hvor disse tankene kan skaffes for en billig pris? og RENE.

grunnen til at jeg brenner etter å starte slik er fordi jeg har stor lidenskap for denne fisken, og vet at hvis den fòres riktig kan den vokse å bli en KG i løpet av 6 månede. den er også en meeget interessang fisk, som jeg har blitt spurt veldig mye etter for tiden.
den er også hardfør, og kan fores med nesten alt av mat.

håper noen er intr i prosjektet og vil følge med og hjelpe til
Hei Vegar

Disse containerene kan du blant annet få på Lilleborg fabrikker. Vi får de derifra tror jeg, med såpe og bånnsmøremiddel til vår produksjon. Om disse er til salgs for privatpersoner aner jeg ikke. Hørtes litt upraktisk ut å ha fisk i disse da du ikke kan se dem en gang. Disse vi har er iallefall hvite. Men om det er kun for opprett av yngel av mossambicus er det kanskje greit. Lilleborg er iallefall et sted du kan ringe å sjekke om du kan få kjøpt. Inn ei vanlig dør.... nope, de er aaaaaaalt for store til det. Vindu... tviler på at dere har så store vinduer. Garasjen er vel eneste utvei. Inn får du nepp en slik container, desverre
Dersom vi tenker på de samme hvite tankene så er de kubiske og 1m


-Tim
Inaktiv bruker
ok takk for svar loffen, de syns jo, ekke det, men fra de er 1 cm og oppover, er det jo ganske kjekt å ha dem der, de første 2 månedene, for i en slik tank, og riktig foring og vannbytter, så blir de ca 15 cm på et par måneder
og er mye lettere å få fortest mulig ut på salg
hmm, må vel tenke ut noe når det gjelder å få de inn ja, kan jo bli et problem..
Står mål på de forskjellige str her. Hvor holder du til?
Vipsen
Står mål på de forskjellige str [URLBLOCK1]. Hvor holder du til?



Han holder til i Sande, rett utenfor Drammen

LOFFA
Da holder disse til i Tønsberg, og disse i Moss, var og hentet en tank hos sistnevnte tidligere i dag, betalte bare noen hundrelapper.
Inaktiv bruker
hvem av disse hadde dere syntes vært best?
hva betyr forresten perforerte vegger/bunn?
var det på den øverste linken her skjønner dere..




den på den linken her kan jo kanskje passe inn døra da? den på 800 liter,
NR 3 fra venstre.



er de perforet er det hull som vannet skal renne ut av.. så passer vel meget dårlig til og ha fisk i da., med mindre det er tørrfisk..

en kompis av meg har en 1000 tank. den du andre linken din. og han har kuttet av bare toppen på den. funker helt fint. men som sagt du vil få mye varme tap med mindre du kasser den inn og isolerer den. om du skal ha fisk som må ha tep da seff. iallefall om vinteren. om den står i garasjen og/eller en stor varme kolbe
Inaktiv bruker
dette er fisk som generelt sett tåler helt ned til 10 grader, og er meget hardføre

men den 800 liters vanntanken, den er 800 mm i bredden eller lengden, å det kan jo kanskje passe inn gjennom døra? tenkte da å ha den i kjelleren, kjelleren har 22 grader året rundt ca..

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap