Bekreftelse på problemstilling?

Heisann!!
Bare kjapt innom for å kansje få en bekreftelse på noe jeg lurer på, men tror jeg vet

Jeg har snart et måneds gammelt kull med sverddragere som går i et fødekar på omtrent 10-14 liter...
De er 14 stykker i gjengen, og jeg synes de er litt små enda,..

Dette kan vel ha noe med størrelsen de har å boltre seg på sant?
Det kan også ha med maten å gjøre. Hvis de kun får oppknust flakfor eller annet tørrfor vil de vokse utrolig sakte. Foreslå at du gir dem litt frossenfor hvertfall to ganger i uka, og du har nok rett i at de burde over i større ar ganske snart.
Kan også handle om vannkvalitet, rent vann gir god vekst mens dårlig vannkvalitet gir veksthemming.
Ikke bare dårlig vannkvalitet, men også mangel på vannbytter. Mange yngel skiller nemlig ut veksthemmende stoffer, og hvis man ikke bytter vann særlig ofte bygger det seg opp og gjør at de ikke vokser.
vann bytter jeg ca en gang om dagen, noen dager uten vannbytte kan også forekomme :P

Synes de ser for små ut for å få frossenfor, men har noe artemia frossenfor liggende i fryseren.. kansje de skal få en liiiiten dæsh :P
Takk for svar
Sverddragere er omnivore, dvs de er både plante og kjøttetere. Min erfaring er at yngel av omnivore fisker vokser raskest om de får en overvekt av kjøtt som små. Gir ofte mine yngel frossen Cyklops - det er så smått at de kan spise det når de får litt størrelse. Sverddrager yngelen din vil helt sikker klare å spise disse. Også gjelder de andre gode rådene du har fått over
Tilfeldig bekjentskap
© Bernhard Birkeland
Reklame for plussmedlemskap