Sebrafiskegg, hva nå?

Har fått sebrafiskegg (Danio rerio). Det var temmelig mange, noen med mugg, men de har jeg plukket ut. Har også tilsatt halv dose Esha Exit siden det inneholder methylenblått, og skal visstnok hindre mugg.
Det jeg hadde tenkt videre er å la de vokse opp i en 30-40 liter.

Jeg har et svampefilter med luftslange, har mulighet til å kjøre inn dette med filtergugge. Bør jeg ha det sammen med eggene for å tilføre mer oksygen?
Lurer også på det med vannbytte. Jeg har samme verdier i krana som i oppdrettskaret, kan jeg bytte vann med mellomlagret vann i rett temperatur, eventuelt koke opp vann og la det kjøle seg ned? Tåler eggene/yngelet det? De er jo så bittesmå!
Du kan jo ta en titt her

Gratulerer forresten!!
Takk for link! Fikk svar på mine spørsmål der. Da venter jeg med filtreringa til de er klekket. Så vår vi håpe de vokser opp noen av dem. Må innrømme at jeg ble litt skeptisk da jeg plukket mugne egg.
Og der var eggene klekket. Igjen, takk for hjelpen!
Gratulerer!! Du får holde oss oppdatert om fremgangen
Kan godt skrive litt etterhvert. Etterlyser forresten en tråd som handlet om leoparddanio oppdrett. Husker kun at Aggi på forumet her skrev om yngelet sitt i den, men hun startet den ikke. Hvis noen klarer å finne den hadde jeg blitt glad, det sto mye bra i den tråden.
Da jeg skilte mugne egg fra friske, samt plukket ut kulene, la jeg kulene oppi en boks, og de eggene jeg fanget opp. Var svært så nøye med å kun ta de mugne. Nå skulle jeg vaske klinkekulene og sette dem bort. Det var kanskje en 0,5 cm vannstand i boksen. Da jeg skulle fjerne de siste kulene ser jeg en liten yngeltass der og! Så enten har det sneket seg med et friskt egg da jeg fjerna mugne (lite sannsynlig), ellers har et muggent egg klekt (enda mindre sannsynlig). Iallefall henger den på veggen med de andre nå, så håper jeg at jeg ikke drepte noen før jeg så den..

Legger ved et bilde av yngelet forresten, har skrevet på hva som er hva. Mesteparten av de utydelige klumpene på bunnen er yngel ute av fokus, mens de jeg har ringa rundt er bare nesten ute av fokus. Er også et egg som ikke hadde klekt enda på bildet.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap