Molly-yngel som vokser sakte

Jeg lurte på om noen vet hvor fort det er vanlig at yngel vokser?

Jeg fikk masse black molly-yngel i midten av juni, men de vokser så utrolig sakte. Noen av de har såvidt vokst i det hele tatt, mens noen har vokst mye mer. Men jeg kan ikke huske fra forrige gang jeg fikk yngel at de brukte så sinnsykt lang tid på å vokse..!

Først lurte jeg på om det var fordi det var overbefolket i 70-literen min, så jeg skaffet med en 110-liter som sto i over en mnd før jeg begynte så smått å flytte småtassene over. Men de få jeg har puttet over der har ikke vokst noe mer enn de andre. Er det vanlig at de bruker så lang tid på å vokse? Mine har jo nesten ikke vokst på snart tre måneder...
Hva forer du med? Dersom de kun får tørrfor vokser de utrolig sakte, så du kan prøve med noe frossenfor og se om det hjelper. Bare 2-3 ganger i uka da, siden de hovedsaklig er planteetere.
Ja, de får stort sett bare tørrfor, og litt grønnsaker av og til! Forrige gang jeg hadde yngel fikk de også bare tørrfor og da vokste de mye fortere.. Men jeg skal prøve med frossenfor og se om det kanskje hjelper=)
Tilfeldig bekjentskap
© Helle Aamelfot
Reklame for plussmedlemskap