Skalare med egg.

Ahhh..Etter en dag med litt leking og jaging av andre fisk fant jeg plutselig ut at skalarene har lagt egg i ene hjørnet. Vet ikke helt om jeg skal juble eller gråte:P Hehe. Er jo litt moro, dette var ikke helt planlagt. Den ene skalaren kom fra et annet kar 4-5 dager før dette skjedde. Nå er vel spm hva jeg skal gjøre? Har jo flere skalarer i karet, og litt andre fisker. Vet ikke helt om disse skal få være oppi her eller hva jeg skal gjøre. *Litt stolt og litt bekymra*:P
hei jeg har også scalarer som legger egg i hytt og pine men siden det er flere fisk der så blir de spist enten av foredrene i selvforsvar/stress,eller de andre fiskene ,så jeg tok ut ene paret for 2 dager siden og flyttet de over i ett mindre akvarium. Nå i natt har de lagt masse egg på planten og ser ut som de greier seg godt. De bør være for seg selv hvis de skal berge eggene.
nå er jeg helt amatør når det gjelder videre utvikling, så jeg lurer jo på om foreldrene bare skal få være sammen med de
eller om de skal flyttes når/hvis eggene klekkes
Robert
Nå er vel spm hva jeg skal gjøre? Har jo flere skalarer i karet, og litt andre fisker.


Du kan jo starte med å lese den øverste artikkelen her, som heter "Oppdrett av scalarer". Det gir deg en viss pekepinn om hva du har i vente, dersom du bestemmer deg for å prøve på oppdrett etter å ha lest den
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap