Gravid guppy

Hei, jeg er nybegynner og det ser ut til at jeg skal bli fiskepappa om relativt kort tid. Jeg har en gravid guppy som de siste to dagen har gått i ett fødekar. Hun var sprekkeferdig som de kalte det på butikken når jeg kjøpte dem for en uke siden og har siden blitt større og større. Nå ser det virkelig ut som hun sprekker snart.
Hun har oppført seg litt rart og vært litt sky, jeg kan ikke se at hun spiser noe særlig så jeg regnet med at det var rett før noe skjedde, derfor ble hun plassert i dette fødekaret. Men jeg har fulgt med på henne og jeg ser at hun bæsjer, så noe mat må hun jo få i seg. Det ligger 3-4 striper med avføring i bunnen av fødekaret hver morgen.

Vel, så til selve spørsmålet... I dag så slapp jeg henne ut av dette fødekaret for hun står jo bare stille på samme plassen nesten hele tiden. Det ser ikke ut som hun trives der i det hele tatt. ca 15 minutter etter at jeg slapp henne ut så la jeg plutselig merke til en liten yngel som svømte for...(jafs- der ble den spist) pokker å.. tenkte jeg. Vel resultatet var at jeg puttet den gravide guppyen tilbake i fødekaret for nå skjedde det noe.. Men den gang ei.. Hun kniper igjen til den store gullmedaljen.

Hva skal jeg gjøre ? er det noe jeg kan gjøre ? Det er tydelig at yngelen blir spist om de blir født "i det fri"

Noen tips og råd hadde vært fint..

På forhånd takk


PS: Må også få takke for ett strålende forum som nesten skremte vannet av meg før jeg kom i gang... Men jeg har lest "oppstart av akvarium" mange ganger i ventetiden til karret ble klart. Jeg trodde jo som alle andre at det bare var å sette i kontakten og putte fisk oppi der... Heldigvis så leste jeg her før jeg kom så langt
Når du flytter fisken i et lite fødekarr, blir den stresset.
Når fisk er stresset, vil de som oftest ikke føde.
Like langt
Petter Bomban
Når du flytter fisken i et lite fødekarr, blir den stresset. Når fisk er stresset, vil de som oftest ikke føde.


Så hva mener du jeg burde gjøre nå da?

Nå er den jo i fødekaret, jeg har lest her inne at man ikke skal flytte dem frem og tilbake flere ganger for det gjør dem i hvertfall stresset...
Har du godt med gjemmeplasser? røtter og ikke minst PLANTER, du må ha flyteplanter også, for det er i toppsjikt de små gjemmer seg, for der er maten. Lykke til fiskepappa!
Tilfeldig bekjentskap
© Trude T.
Reklame for plussmedlemskap