Metallpansermalle egg

I går oppdaget jeg masse egg på glassene, og mistenkte metallene mine for å ha lagt de. Så jeg plukket dem ut og la de i en isboks for seg selv. Men hva skal jeg gjøre med dem når de klekker? Har ikke noen ekstra utstyr eller noe å ha de i. Hva skal jeg da gjøre med de??
Inaktiv bruker
Hvor mange egg er det? C. aeneus kan legge mange hundre egg, så om det er veldig mange, trenger du en boks/akvarium på misnt 15 liter. Jeg leste i en annen tråd at du har skaffet en lustpumpe. Den kan komme til nytte nå!

Du trenger ikke å ha sand i karet/boksen, men en stein eller noe yngelne kan gjemme seg under kan være lurt. Sørg for at tempraturen er stabil. Du trenger ikke filtrering, men du må bytte ca 1/5 av vannet 2 ganger om dagen.

C.aeneus yngel er heldigvis ikke veldig kresne i matveien, (det var det som berget mine.) Jeg klippet opp røde mygglarver i bittesmå biter, og hadde dem oppi karet. Yngelfôr og knust flakfôr tror jeg også du kan bruke.

Lykke til !
vet ikke sånn ca hvor mange egg det er, men tror ikke det er mer enn hundre. Flaks at jeg fikk luftpumpa da
nå har noen klekt, men ikke alle, det er fortsatt noen egg igjen. skal jeg bare putte alle nyklekte og eggene i oppvekst bollen med luftesteinen eller??
haster litt med svar
Inaktiv bruker
Hvis ikke alle er klekt til nå, så kan du bare flytte yngelen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap