Perlegurami yngel

Har ett stort kar med fire dager gamle yngel (fødekar)
Noen som vet litt om hvor fort de vokser? De får infusorier til mat.
Hvor fort de vokser avhenger helt av hvor god tilgang det er på mat.

Infusorier er bra men duger kun de første dagene hvis du skal ha stor fisk fort. Etter dette bør de få edikkål eller mikromark og så nyklekt artemia frem til de tar tørrfôr og større frossenfôr som cyclops og artemia.
Hvis du er flink til å gi de mat vil de kanskje bli rundt et par tre cm på et par måneder.

Lykke til.
Takk for svar Første gang jeg har så små yngel..
Glemte å nevne knust eggeplomme (fra hardkokt egg).
Bare bittelitt som du løser opp i vann og drypper ved yngelen.
Pipette er kjekt til dette, du får det billig på apoteket.

Kanskje du også har forslag på hvordan jeg kan ta vannbytte uten å ta med all yngelen? Der de er nå er det mye plass å gå på med vann.. vil det ha noe for seg å tilføre litt og litt vann til de blir litt større?
Jeg heller til at vannbytter kan være risikabelt og bør utføres med varsomhet og ville latt det stå i fred de nærmeste ukene.
Behov for vannbytter avhenger også av hvor mye det fôres og beplantning. Hvis det er rikelig med hurtigvoksende planter ville ikke jeg vært veldig bekymret nå mens de er små. Så kan du som du sier etterfylle litt etterhvert. Bruk gjerne catappablader for å forbedre "holdbarheten". Jeg tror det er viktigere enn vannbytter.
Dette er virkelig artig. Satte samme far og ny hoe i lekskar i går. Nå har han laget stort nytt skummrede!!! Spennende. Ser ut til at yngelen i det første karet trives, og de begynner å ligne på mini fiskeyngel
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap