Trenger råd til nyfødte platy bled født i dag

hva må jeg gjøre nå som jeghar fått platybaby. de ligger nå i fødekarr? noen spesiel mat jeg må mate med? må moren være i karret? vokser de fort? er de noe annerledes på utseende i morgen for eksempel? når k an jeg sleppe dem uti aquariet? håper på svar snarest.
Hei!
Hadde det vært meg hadde jeg tatt ut moren når hun var ferdig å føde, slik att hun ikke spiser opp barna sine. Ungene kan være i fødekaret en stund, og f.eks mates med tetra minibaby (litt usikker på navn) eller finknust vanlig flakfor. Etter min erfaring forandrer ikke ungene utseende fra dag til dag, men de vokser sakte men sikkert og fargen blir tydligere. Kanskje ungene kan komme over til de andre om 14 dager. Spørs litt på hvilke andre fisk du har i karet og om du har mange gjemmesteder. Hvis munnen til andre fisker er stor nok til att en unge får plass, blir de sansynligvis spist. Har du mange gjemmesteder (planter/flyteplanter) vil noen sikkert klare seg selv om de er nyfødte.

Hvis du har hadde jeg puttet litt planter oppi fødekaret, feks noen få flyteplanter, hornblad e.l slik at yngelen kan gjemme seg litt i fødekaret også!
Inaktiv bruker
Platy yngel.
Jeg har fått mange platy yngel, selv om det virker som om de føder få av gangen. Jeg har de sammen med alle de andre fiska mine i et akvarie på 250 ltr. Det virker som om de trives veldig godt i tett beplantning (jeg har plantet områder som de liker). Jeg har guppy m/yngel, maller, kileflekkrasbora, sort tetra og neontetra sammen med platy og platy yngel. Har ca.60-70 voksne fisk og det blir spist veldig lite yngel. Har aldri brukt fødekar, guppyenen føder tom. så mye at jeg på 3mnd. har måttet ta ut 10voksne hanner,5voksne hunner og ca.100 yngel.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap