Er denne platyen gravid?

Inaktiv bruker
jeg har en platy som ser veldig gravid ut. den var litt tykkere i går så jeg tok det i føde-kassa. jeg så en stor svart flekk i baken og vi trodde den var gravid. er den det? jeg er litt usikker. nå ser jeg en lang slimete trå bak den. har det noe med det å gjøre?
den er nok gravid ja, lett og se når bakenden blir firkantet
Inaktiv bruker
ok hvor lenge bør jeg ha den i fødekassa nå? jeg har hatt den der i 2 dager nå. takk for svar
ville ha ventet til du ser fisken er i vannflata eller bunne og puster som bare det. men dinna trur eg før de nermaste 5 dager så du kan ha den i fødekassa.. bare husk på og ha flyteplanter eller noe lignende får og skjule seg i og får og minnimere stress og lykke til videre:
jeg hadde også det samme spørsmålet min så langt i fra fødsel og folk her inne trudde ikke yngelen kom på flere dager eller uker men min, og samme dag som jeg tok fisken i fødekassa og som jeg kjøpte føekassa og spurte her inne hvor lang tid det ville ta så kom yngelen plutselig etter 3 timer. noen sier at man burde ha den i, mens andre sier man ikke burde pine fisken for det kan ta opp til flere uker men mn fødte omtrent med en gang den når den kom i fødkassen. jeg tror den trengte bare roen for å føde. jeg fikk 18 unger og har nå 14 unger og enda ser det ut so det kommer fler hu nser forsatt gravid ut og har svart flekk i baken. lykke til burde glede deg var morsomt å se på fødselen hvordan det foregikk. har aldri vært medp ådet før jeg så jeg synes det var spennende.
Det er en del diskusjoner angående den fødekassa som Andreas Kleven nevner.

En del hunner kan bli så stresset når de plukkes opp og plasseres i en liten boks, at de holder igjen på yngelen. De bør heller ikke være der så mange dagene, men de skal ihvertfall ikke flyttes frem og tilbake hele tiden, da det kan være veldig stressende,

Jeg anbefaler at du lar den føde i karet, og heller plukke opp yngelet når du ser den, om du har fisk som kan spise dem. Min erfaring er at de platyene jeg hadde, holdt på yngelet om de var i fødekasse, enkelte har erfart det motsatte.
Inaktiv bruker
takk for svar. da har jeg den i fødekassa i noen dager til yngelen kommer, og putter i noen flyteplanter .
Jeg har hørt atde andre fiskene kan mobbe, så de holder på yngelet
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap