Hvilket fôr til L144 yngel?

Hei, dere som har oppdrett på disse mallene.
Hva forer dere med?
hvor mye? jeg vet det er vanskeligt å svare på hvor mye. men sei sånn ca hvor mye på foreksempel 50 stk?

Er dødligheten større på disse en vanlig oppdrett ancistrus?

For mange dør for meg, mens ingen dør for meg av oppdrett ancistrusene.
Har drettet noen hundre eller sikkert noen tusen av L144 og jeg og opplever dødlighetewn som mye høyere enn vanlig oppdrettsvariant, hvorfor vet jeg ikke.
Jeg matet med det meste, flakfor, diskus granulat, malle"tabletter", agurk, myggiser, oksehjerte og fiskene vokste bra.
Virker som du bruker mye proteiner i fôret, Ken. Kan dette være grunnen til økt dødelighet?
Ken Myrseth
Har drettet noen hundre eller sikkert noen tusen av L144 og jeg og opplever dødlighetewn som mye høyere enn vanlig oppdrettsvariant, hvorfor vet jeg ikke. Jeg matet med det meste, flakfor, diskus granulat, malle"tabletter", agurk, myggiser, oksehjerte og fiskene vokste bra.


hvor ofte gir du mat? jeg har dem i et 60L juwel akvarie. hvor ofte bør jeg bytte litt vann. Vet de tåler lite temperatur svingninger, men går ut ifra at de tåler mer om vannet blir litt varmere enn at det blir kaldere?
Viss jeg har mulighet til det så mater jeg ynglene 3-4 ganger om dagen.
Bare bra at du bytter vann sålenge du passer på at tempen ikke faller noe særlig.
Bare og tappe vann kvelden i forveien og la deyt stå over natten, da er det problemet borte.
Mazak
[QUOTE=Ken Myrseth]Har drettet noen hundre eller sikkert noen tusen av L144 og jeg og opplever dødlighetewn som mye høyere enn vanlig oppdrettsvariant, hvorfor vet jeg ikke. Jeg matet med det meste, flakfor, diskus granulat, malle"tabletter", agurk, myggiser, oksehjerte og fiskene vokste bra.


Vet de tåler lite temperatur svingninger, men går ut ifra at de tåler mer om vannet blir litt varmere enn at det blir kaldere?


tror de tåler ganske mye. Hadde 6 små 3-4cm i en 30 liter bøtte med oksygen og varmekolbe, mens jeg gjorde klart et større akvarium.
Jeg dro for å handle og ble borte 3-4t.
Da jeg kom tilbake var det 43grader da thermostaten på varmekolben hadde streika. Den minste var død og kona pælma de de andre rett i et annet akvarium på 25grader. Så ikke noe til dem på tre dager, men alle kom fram etter hvert og lever fortsatt uten varige skader.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap