Fjernet ancistrus yngel fra hulen

Jeg har oppdaget ancistrus yngel i selskapskaret !

Pga at ingen ancistrus-yngel har overlevd i selskapskaret mitt har jeg fjernet yngelen fra hulen og har de i en håv i karet (av mangel på andre løsninger).

Jeg regner med at de forrige kullene har sultet, derfor vil jeg prøve å fore opp selv.

Hvilket for skal jeg gi dem ?
Jeg har malletabletter, diskus-granulat og flakfor.
Hvor ofte bør jeg mate dem ?

Skal få tak i et kar til dem imorgen, har en pumpe som er godt innkjørt.
Hvis du har de i bare nettinghåv vil fiskene komme og spise de opp. De suger på nettet og da vil yngelen bli klemt ihjel:/
Tok et bilde i natt da jeg flyttet dem.

Jeg har kun Ancistrus og guppy i dette karet.
Da tror jeg d går bra
Men er det guppyene som spiser yngelen?
Siden ancistrus yngelen bare forsvinner regner jeg med at de sulter og blir spist av ancistrusen.
Jeg tror ikke at guppyene spiser yngelen.

Over til spørsmålet igjen:
Kan ynglen spise malletabletter ?
Eller er det bedre at jeg smuldrer opp diskus-granulat ?

Jeg smuldret opp diskus-granulat til dem i natt, alt var borte imorges. De har spist det ellers har det gått gjennom hullene i håven. Ikke vet jeg.
TrondB
Siden ancistrus yngelen bare forsvinner regner jeg med at de sulter og blir spist av ancistrusen. Jeg tror ikke at guppyene spiser yngelen. Over til spørsmålet igjen: Kan ynglen spise malletabletter ? Eller er det bedre at jeg smuldrer opp diskus-granulat ? Jeg smuldret opp diskus-granulat til dem i natt, alt var borte imorges. De har spist det ellers har det gått gjennom hullene i håven. Ikke vet jeg.


Ancistrus spiser ikke yngel. Yngel er for rask til dette. Tror d heller er at guppyene får tak i dem, eller at de får feil for.
Yngel har raspehunn som voksne, og kan få hele malletabletter Ikke gi de Diskus-granulat!!! Er alfor mye "kjøtt" i disse, og ikke nok fiber. Da får de forstoppelse og dør
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap