Yngel-isboks

Fant en bitteliten guppy-yngel i dag og puttet den oppi en isboks.
Hvor ofte må isboksen skrubbes? hver/annen hver dag?
Hva mener du med skrubbes? nei det sies at har du ikke pumpe så bytt ca 50% vann hver dag. Pass på vannverdiene, spesielt yngel tåler ikke allverden av svingninger i vannverdiene
Tenkte på at d la seg farlig ting på BB så det må skrubbes bort? Eller er det bare viktig med bunnfisk-yngel?
Truls Lund
Tenkte på at d la seg farlig ting på BB så det må skrubbes bort? Eller er det bare viktig med bunnfisk-yngel?


Mener å ha lest at de med coryyngel bytter isboks og vann hver dag så jeg ville gjort det. Morsomt med guppyngel. Har selv en del i karet vårt, men de lar jeg bare gå der. Foreløbig har ingen av dem blitt rørt da de har veldig mange gjemmeplasser.
Pass på så den ikke hopper ut!
Hadde noen platyyngel i en isboks, da jeg skulle ordne med planter i karet, og de hoppet ut og døde. Du burde ha noe for for lokk på isboksen.
Kine Kristine
Pass på så den ikke hopper ut! Hadde noen platyyngel i en isboks, da jeg skulle ordne med planter i karet, og de hoppet ut og døde. Du burde ha noe for for lokk på isboksen.


Blir det nok oksygen u/ luftpumpe da?

Har funnet 10stk nå
Jeg fikk disse for under en uke siden, så de må ha vært gravide fra før:O
Det er den tynneste som føder, å ser ut som den andre er gravid også, så plutselig ble d mange!
Det beste er å bare la de gå i karet. Kjøpt/skaff deg et par flyteplanter de kan gjemme seg i så, skal det gå ganske bra...

Luftepumpe har jeg ikke godt erfaring med. Har opplevd at fisk har dødd av den sterke strømmen (60liter) . De blir også veldig stresset, og kan dø av det alene.

Tilfeldig bekjentskap
© Cichlide Centret
Reklame for plussmedlemskap