Snigler i akvarium ?

Hei.
Eg er ny og det har komt snigler i akvariumet mitt.
Eg lurte på om det er noe gale eller skal det ver sånn ?
Snigler
Snigler er en helt naturlig skapning i akvariet,. Men de kan formere seg eksplosivt, når de får perfekte forhold,som i et akvarium,. derfor ønsker mange seg noe som kan holde bestanden nede, som feks jegersnegler, eller fisk som spiser snegler,.
for min del syns jeg det er greit med mange snegler, de holder bunnen ren og eter alger i stort monn,.(har sand snigler)
en liten hær med praktbotia kan gjøre susen. Personlig misliker jeg snegler som ikke hører hjemme. De kan være gode arbeidere, og de gjør ikke så mye skade av seg. Problemet er at det virkelig ikke ser pent ut. Hvis du anskaffer et par praktbotia vil de i første runde "skremme" sneglene, deretter spise de opp... Det finnes også snegler som spiser snegler som kan vurderes. Men min erfaring er at sneglespisende snegler ikke er like effektive som botia. Det bør også merkes at praktbotia krever en del plass i akvariet. Sørg for at de får god nok plass!!! Skaffer du deg en praktbotia vil de fleste sneglene være borte i løpet av få dager/uker.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap