Lurer på en liten sak her...

Jeg har et "svenskekar" på 100 liter som Mine 3 Voksne leks Ancistrus sp. går i og har for øyeblikket yngel som har kommet ut av hula. Jeg orka ikke telle mer da det viste seg til og bli mangen og vanskelig

Hvis jeg skal tippe så er det snakk om ca 100 Ancistrus yngel som fyker rundt i karet..

Er 100 literen for lite kar imed det er så mangen ?
ikke nå med en gang. men når de begynner å bli 2-3 cm burde du tenke over det. går mer på hvor mye fisk du har i vekt enn på antallet.
Det som setter begrensninger er nok helst filterkapasiteten etterhvert.
Pål Laumann
ikke nå med en gang. men når de begynner å bli 2-3 cm burde du tenke over det. går mer på hvor mye fisk du har i vekt enn på antallet. Det som setter begrensninger er nok helst filterkapasiteten etterhvert.



Jeg har en Fluval 4pluss som står i dette karet med blåsvamp. Ingen andre fisker en mallene. ...


?
Ville nok både ha økt vannvolumet og filter kapsisten snarest til disse mallene. Problemet er å holde en god nok vannkvalitet slik at fisken kan forsette å vokse, samt at hundre maller som bør fôres flere ganger i døgnet vil produsere en stor del biologisk avfall.
Nils Vollstad
Ville nok både ha økt vannvolumet og filter kapsisten snarest til disse mallene. Problemet er å holde en god nok vannkvalitet slik at fisken kan forsette å vokse, samt at hundre maller som bør fôres flere ganger i døgnet vil produsere en stor del biologisk avfall.


Nå står en Fluval4 pluss til i karet.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap