Hvilken fisk yngler best i eit 65liters akvarium?

Heiheiheihei!
Ønsker og prøve og få fisk til og yngle, og lurer på hvordan, og hvilken fisk som yngler Lett..
Kom med tips
Det begrenser seg litt i et kar på den str, men levendefødere som Platy, Sverddragere, Guppy og Endlers til eksempel formerer seg veeeeeldig bra. Bra med flyteplanter når ynglene kommer så greier de sterkeste seg ;- =)
Jeg hadde et 60 liter's akvarium med guppy i, og de ynglet så og si hele tiden!
Så der har du en iallefall og som Loffa sa, mange platyer og div.

Mvh

Blomsten
Veldig mye du kan få til å yngle i en 65 liter. Det aller meste vil jeg påstå. Problemet er når du skal få yngelen til å vokse opp. Har du f.eks. mulighet til å ta foreldrene ut av karet etter lek? Kan karet brukes utelukkende til oppdrett eller går det andre fisk der også, i så fall hvilke og hvor mange? Dette er ting som er vesentlig å vite for å kunne komme med forslag...

Har vore og kjøpt fisk idag.
I akvariet er det 2hann guppier, og 5 hunn guppi.
2 vanlige planter, grus i bunn og er en del store steiner(bruer, flasker etc)
Noe mer jeg må ha meg for at de skal begynne og yngle?

Har fødekar, vist jeg må bruke det.
Da har du fått en fin startpakke da. Sørg bare for fint vann, gjerne ph litt over 7; mye god mat og steder for yngelen å gjemme seg. Noen tette planter, gjerne flyteplanter med mye røtter passer bra.

Men noe sier meg at akvariet ditt er nylig satt opp? I så fall bør du ikke først og fremst konsentrere deg om yngling den første måneden; du bør lese litt om oppstart av akvarium og du må ikke minst være forsiktig med foringa de første ukene. Setter du deg litt inn i hvordan akvariet fungerer og hva som skal til for å få et flott og velfungerende akvarium så går dette bra.

Kunnskap er nøkkelen.
Jeg har hatt Akvarie i 8måner elns : )
Men har nå funnet ut at jeg vil begynne med Yngling

Håper de snart blir gravide, sunst dette er veldig spennende !
Kjøp deg et lekspar av palettcikliden, disse yngler veldig lett, har en "underholdende" leks og yngeladferd, og er pene fisker med gjøremål om dagen
Bare kjøp en gravid guppy, vet dette emne er gammel men.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap