Mallene mine har fått unger!
jeg har et akvarium på 18 liter. oppi akvariumet har jeg to maller. nå har det kommet unger, mange unger! er det noen som har tips til hva jeg burde gjøre, og ikke gjøre? ungene ligger i to klynger. en klynge i hjørnet på akvariet, og en klynge under en bru jeg har. er det lurt å rense akvariet når de er bebiser der?
Postet 12.01.10 kl 14:28
Jeg ser ingen yngel på bildet, jeg...?
Og du... jeg sier det like godt rett ut: har du virkelig kjøpt ancistrus og praktbotia til et 18 liters kar...? Det er... jeg rister bare på hodet her. Du bør absolutt gjøre litt mer research før du går til innkjøp av fisker.
Du kan bare glemme å fòre opp et kull med Ancistrus fiskeyngel i en 18 liter. Det er altfor lite til fiskene du allerede har, for ikke å snakke om enda flere som også er i oppveksten! Du trenger virkelig et større kar.
Og du... jeg sier det like godt rett ut: har du virkelig kjøpt ancistrus og praktbotia til et 18 liters kar...? Det er... jeg rister bare på hodet her. Du bør absolutt gjøre litt mer research før du går til innkjøp av fisker.
Du kan bare glemme å fòre opp et kull med Ancistrus fiskeyngel i en 18 liter. Det er altfor lite til fiskene du allerede har, for ikke å snakke om enda flere som også er i oppveksten! Du trenger virkelig et større kar.
Postet 12.01.10 kl 14:33
Endret: 12.01.10 kl 14:35
Postet 12.01.10 kl 15:01
jeg veit de fiskene som var der trengte større akvarium, derfor ga jeg de bort. de er ikke oppi der nå lenger. nå er det bare de to mallene mine. tok med bildene får å vise mallene. dette er før jeg fikk unger også. jeg merka ungene i går.
så du mener jeg har for lite akvarium til å ha malleunger? eller?
så du mener jeg har for lite akvarium til å ha malleunger? eller?
Postet 12.01.10 kl 15:11
Postet 12.01.10 kl 15:13
Postet 12.01.10 kl 15:21
Jo
det er krise nå :P
så su bør kjøpe et brukt 60l
så su bør kjøpe et brukt 60l
Postet 12.01.10 kl 15:22
Dersom du skaffer et større kar,så flytter du kunn de voksne. yngelen er for ung til å flyttes.De er klare for salg etc. etter ca.3 mnd. eller ved ca. 3cm lengde. Ta også bare små tempererte vannbytter i noen uker fremover. Yngelen er også følsom for kaldt vann.Du må mate noe mer fremover da et så lite kar ikke har nok alger til å mette mallene. alge tabletter går bra.
Beholder du det lille karret så vær klar over at yngelen vil vokse saktere enn vanlig ,men det lar seg godt gjøre å fore de opp i det karet.
Beholder du det lille karret så vær klar over at yngelen vil vokse saktere enn vanlig ,men det lar seg godt gjøre å fore de opp i det karet.
Postet 12.01.10 kl 15:47
Postet 12.01.10 kl 17:55
Postet 12.01.10 kl 18:16
Postet 12.01.10 kl 18:17
Postet 12.01.10 kl 19:16