Trøste og bære. corydoras aeneus-egg i karet . hva gjør jeg nå??

Hei på alle.

Da jeg for noe måneder siden restartet akvariehobbyen etter mange års fravær var planen å få i gang et enkelt lettdrevet selskapsakvarium. Mer var det ikke tid til .

Et 75l akvarium ble kjøpt inn. Lettstelt fisk, ikke helt i nybegynnerklassen, og hurtigvoksende planter, ble plukket ut med omhu.

Fisk ble plassert inn i alle vannlag for å gi best mulig visuelt inntrykk. Et par Colisa lalia Dverggurami tok den øvre delen av akvariet. En stim på 9 stk Paracheirodon axelrodi Kardinaltetra okkuperte midten sammen med fire små Mikrogeophagus ramirezi Sommerfuglciklider. På bunnen fikk tre Corydoras aeneus Pansermaller regjere.

Ting stabiliserte seg kjapt. Fisk og planter syntes å trives. Alt gikk i på skinner uten stress, helt akvariebeboerne begynte å formere seg..

Først ute var Dvergguramiene. Disse "hoppet i høyet" som kaniner. Etter kort tid svømte små flokker av dvergguramiyngel blant flyteplantene. Formerigstrangen er tydelig stor for nå har jeg tre kull. Eneste problemet er å bli kvitt avkommet på en grei måte. Jeg har lurt litt på å forære dem til min lokale akvarieforhandler, men vi får se.

Jeg har drevet "oppdrett" av Perlegurami i min ungdom, så det var ingen grunn til panikk når dvergguramiene satte i gang. Men når pansermalleegg dukket opp på glassruten ble ting straks mer komplisert . Her var kunnskapsnivået minimalt. Et øyeblikk tenkte jeg å la naturen gå sin gang i akvariet, men nysgjerrigheten tok overhånd. Jeg børstet støv av min første Rena 301 luftpumpe, og lot den lufte vannet i litersglasset hvor malleeggene forsiktig hadde blitt anbragt.

Men hva nå? Har jeg flaks vil eggene i følge" informerte kilder" klekke om 5 til 8 dager. Da er planen å overføre yngelen til et litt større kar, men hva forer jeg yngelen med? Hvordan skal man nå te seg for at overlevelse sjanse blir størst?

Et mer internfilosofisk spørsmål på tampen; Er det lurt å sette igang med denne type yngel? Jeg vil antagelig gå med konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke har tid til å følge opp..jaja
Inaktiv bruker
plukke egg er vel det første man gjør så får Mona fortelle va du gjør etter på
Takk for svaret David.

Jeg tror jeg dropper prosjektet. Jeg har ikke tid til å følge dette opp , så eggene går i vasken.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap