Kan guppyyngel klare seg i kar med en kampfisk?

Har nå et 110 liters akvarium som jeg for tiden har 9 neontetra, 6 guppyer(1 hann,5 hunner), 2 ancistrus, 1 corydoras og 1 kampfiskhann.

Jeg har 3 kjempestore guppyer nå som ser ut til å føde veldig snart.
Spørsmålet er da om ynglene kan overleve sammen med de andre og da spesielt kampfisken?
Burde jeg bruke et lite ynglekar å putte huguppyene oppi, eller er det unødvendig stress for de?
Jeg har et akvarium til, men jeg måtte sette inn den ekstra pumpa mi i det store akvariumet for å få bedre sirkulasjon, så har i utgangspunktet ikke alt jeg trenger til det andre.

Hvor stor er muligheten for at noen yngel klarer seg og rekker å bli store nok til at de ikke blir spist?
Har du mange planter og gjemmeplasser vil nok kanskje noen yngel overleve, men mest rolig vil de bli spist av både kampfisk og tetraer.....
Kampfisken er treig og vil bare spise noen få yngel.
Ikke gjør noe, du har snart mere guppy enn du har plass til
Jeg tror ikke min kampfisk har tatt noe yngel enda.
Jeg har litt planter som jeg har prøvd å samle litt på midten slik at de står ganske tett og er lettere for yngla å gjemme seg i, men vet ikke om det er nok.
Dyrebutikken her har ikke akkurat beste utvalget av planter, og de er jo så dyre.
Er det noe annet enn planter som yngel bruker til å gjemme seg i?
Guppy yngel søker gjerne mot toppen av karet, f.eks hornblad som flyteplante er helt perfekt - hornblad vokser også veldig fort og er vanligvis billig og lett å få tak i, vasspest er et annet godt alternativ.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap