Når kvitte seg med malle-yngel?

Nå har malle yngelet vokst skikkelig, de svømmer rundt, og spiser som bare det. De er skikkelig aktive. Jeg har flytta fire stk. over i søsteren min sitt akvarium, og det gikk kjempefint. Trur dere jeg kan begynne å kvitte meg med dem nå? de er ca. 1 - 1,5 cm lange eller noe(bare med øyemål.). de er rundt en mnd gammel.

det kan bli trangt etterhvert i mitt 18-liters akvarie :P
Unnskyld meg, men hvilke maller er det du har i et 18 l akvarie?

Dette karet er alt alt for lite for maller.

jeg har Ancistrus, men vil ikke har noen klager på at det er for lite er bare ute etter svar på spm. prøver ikke være frekk eller noe :P
Yngel burde være over 3cm før de blir flyttet, men har selv gitt bort yngel som er mindre enn dette selv. Har ikke fått noen klager på at noen har dødd, men ville aldri solgt så små yngel.
Vet ikke hvor mange du har, men det kan være at ikke alle får nok mat og plass til å utvikle seg, og at de derfor ikke vil vokse seg større enn det de er nå...
Hvis du ikke vil ha flere yngel burde du skille hannen og hoa, eller kan du fort ende opp med 100-vis av yngel. hadde selv over 300stk etter 3mnd. Ga bort alle bortsett fra hannen.
Tusen takk for tips jeg har kommet til 31 hver gang jeg har tellt, så det stemmer nok, minus de fire jeg har gitt bort.

trur kanskje jeg burde gi bort fler, om dem skal utvikle seg skikkelig, og så det ikke blir så trangt.

shit! 300!? trur det er på tide å skille de da ja x)
Spørsmål...
er det lett og gi bort yngel...
si at man får 30 ancistrusyngel som blir 3 cm... er det noe som folk tar imot?

kan man gi bort fisk til dyrebutikk? det blir jo penger rett i lomma på dem...
Ancistrus yngel er nok lett å gi vekk, det er jo en veldig populær fisk

Man kan selge fisk til dyrebutikk, men ikke regn med å bli rik... Blir vel ca. 5 kr pr. fisk.
Gratis
jeg gir nokk bort yngelen gratis til dyrebutikken.... da blir begge parter glade.

er det noen som vet levealderen til en ancistrus... bare sånn ca ..

snakker vi 2 år eller 5 eller 20?
Her i Tromsø var det vanskelig å få solgt dem, men da jeg ga de bort, skulle plutselig alle ha:P

Ville ikke gi de til dyrebutikken, siden det er mange dårlige butikker dær, og de fleste har allerede nok ancistrus.

Sa jeg bare hadde hannen igjen, men kom jo på nå at jeg fortsatt har noen få yngel. Er bare så utrolig vanskelig å fange. Skal gi disse bort når jeg skal ta å omøblere i akvariet Må bare vente til jeg har tid.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap