Oppdrett?
Postet 29.01.10 kl 23:02
Endret: 29.01.10 kl 23:20
Postet 29.01.10 kl 23:07
Postet 29.01.10 kl 23:21
Hei... Er lurt av deg å prøve noe annet
Har selv hatt 3 gravide neontetra, 2 fikk lagt egg & en døde av dette.
Eggene fløtt opp til overflaten og ble fort spist.
Kommer litt ann på verdiene i karet ditt, men jeg har fått sansen for den helt vanlige fisken guppy. Disse yngler lett å herrene er flotte å se på.
Les litt rundt i forumet å søk på div fisker, ta en tur i dyrebutikken å se på div fisker. Kanskje du finner noen du liker & kan gå hjem å lese om disse, hva de trenger osv.
Har selv hatt 3 gravide neontetra, 2 fikk lagt egg & en døde av dette.
Eggene fløtt opp til overflaten og ble fort spist.
Kommer litt ann på verdiene i karet ditt, men jeg har fått sansen for den helt vanlige fisken guppy. Disse yngler lett å herrene er flotte å se på.
Les litt rundt i forumet å søk på div fisker, ta en tur i dyrebutikken å se på div fisker. Kanskje du finner noen du liker & kan gå hjem å lese om disse, hva de trenger osv.
Postet 29.01.10 kl 23:32
I et 60L kar begrenser det seg litt med henhold til str og oppdrett, men anbefaler deg å starte med noen levendefødere. Kan nevne guppy, platy, molly og sverddragere. Disse er alle lette å få til og yngler stort sett hver mnd. Husk å ha en del flyteplanter som yngel kan gjemme seg i, i så fall. Lykke til med valget
Postet 30.01.10 kl 00:07
Postet 30.01.10 kl 00:22
Postet 30.01.10 kl 23:08
Ulrik AugustTakk for mange fine svar. Han jeg ha noen guppyer sammen med et par sommerfuglciklider og 2 små algeetere i 60 liters karet sammen?
Vil tro det er en dårlig ide å ha disse ciklidene og guppy i sammen. Har hatt en god del ciklider selv og vet de fleste ville tatt guppyene til enten nattmat eller frokost. Men et par ancistrus maller og guppy vil gå helt fint
Postet 30.01.10 kl 23:14