Når blir eggene til yngel??

inatt/idag ble jeg matmor til ca 100-150 sebra ciklide egg=) så utrolig morsomt=) men jeg lurer på, hvor lenge henger eggene på veggen før det blir yngel av det?, hva skal jeg fore dem med når de plupper ut? det går 4golden oppi karet også, kommer di til å spise opp eggene? mor-far er vedlig flinke til å passe på=) takk på forhånd=)
2-4
2-4 dager går det

vile fjerna dem andre fisken dem bet megi nor jeg stapte hånda neri til dem med egg
nor dem kleker har dem eggeplome så de trenger ikke å fore med artemia før den 6 dagen
vet noen putter eggene oppi isbokser for å være sikker på at eggene ikke blir spist.
de har plomme under magen de første dagene så de får næring.
artemia er fint, finnes også masse annet. er masse tråder om dette rundt om kring på forumet. prøv å søk litt.
Takk for svar=)
men jeg tenkte på, blir det mye stress om jeg tar ut egga med foreldra og setter dem i et annet kar? bare dem sammen? eggene sitter fast i en hule så dem er jo ikke så vanskelige å plukke ut, kan da ta med hele hula=) vet ikke om dette er noe lurt, bare tenkte det ville vært morsomt å se dem vokse opp=) men skal jeg da bruke samme vann som er i det nåværende karet? å hvilken pumpe/filter burde jeg isåfall bruke?
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap