Kan det være ancistrusegg?
Hunnen er ca 7 cm, og hannen er 9 - 10 cm.
Jeg kjøpte et leksrør, og nå har hannen vært der inne i flere dager, uten å komme ut. Røret ligger litt bak en rot, så det blir vannskelig å se om det er noe egg inni der. Men det ligger slik til at jeg kan se halefinnen hans, og litt av finnene på siden av kroppen. Jeg har også lagt merke til at han vifter med finnene hele tiden... Kan dette være et tegn på at han vil sirkulere vann på eggene?
Og jeg må også legge til at hunnen holder seg unna. Langt unna. Og hvis noen andre fisker kommer for nærme, spretter han ikke ut. Han begynner voldsomt å vifte med halefinnen, kanskje går litt ut med bakdelen av kroppen. Men han forlater ikke hula.
Kan dette ligne på noe dere andre har erfart?
Hilsen Marius
Jeg kjøpte et leksrør, og nå har hannen vært der inne i flere dager, uten å komme ut. Røret ligger litt bak en rot, så det blir vannskelig å se om det er noe egg inni der. Men det ligger slik til at jeg kan se halefinnen hans, og litt av finnene på siden av kroppen. Jeg har også lagt merke til at han vifter med finnene hele tiden... Kan dette være et tegn på at han vil sirkulere vann på eggene?
Og jeg må også legge til at hunnen holder seg unna. Langt unna. Og hvis noen andre fisker kommer for nærme, spretter han ikke ut. Han begynner voldsomt å vifte med halefinnen, kanskje går litt ut med bakdelen av kroppen. Men han forlater ikke hula.
Kan dette ligne på noe dere andre har erfart?
Hilsen Marius
Postet 15.03.10 kl 20:07
Endret: 15.03.10 kl 20:10
Postet 15.03.10 kl 20:52
Postet 15.03.10 kl 21:16
Postet 15.03.10 kl 21:25
Postet 15.03.10 kl 21:34
MartinaEn ting du må passe på, noe du kanskje vet allerede er vannskifte. Pass i at vannet ikke er for kaldt når du skifter vann, det kalde vannet legger seg på bunnen og ancistrus yngel er var på dette. Jeg har dessverre gjort det en gang og mange døde. Lykke til :-) dette er gøy!
Synes du skal unngå vannskifte på en 3-4 uker jeg - og så går du over til ekstremt forsiktige skift etter dette... heller noen få liter hver dag - enn mange liter av og til.
Postet 15.03.10 kl 23:23
MartinaEn ting du må passe på, noe du kanskje vet allerede er vannskifte. Pass i at vannet ikke er for kaldt når du skifter vann, det kalde vannet legger seg på bunnen og ancistrus yngel er var på dette. Jeg har dessverre gjort det en gang og mange døde. Lykke til :-) dette er gøy!
MartoSynes du skal unngå vannskifte på en 3-4 uker jeg - og så går du over til ekstremt forsiktige skift etter dette... heller noen få liter hver dag - enn mange liter av og til.
Oi, det viste jeg ikke. Det var bra dere sa.
Postet 16.03.10 kl 07:23
Postet 16.03.10 kl 14:08
Postet 17.03.10 kl 20:30
Hehe
da er vi 2 har fot yngel på tiger ciklidene egg på blå akaren å discusen xD
hvordan går det?
hvordan går det?
Postet 21.03.10 kl 12:27
Postet 21.03.10 kl 18:15