Føde

ser ut til at den ene guppyen skal føde, hun holder seg masse på bunden nå, men hannen er etter henne hele tiden, hva skal jeg gjøre?
plager ikke dette hunnen?

er også redd det er får sterk strøm i vannet så ynglene går rett i pumpe systemet....
ssilje89
ser ut til at den ene guppyen skal føde, hun holder seg masse på bunden nå, men hannen er etter henne hele tiden, hva skal jeg gjøre? plager ikke dette hunnen? er også redd det er får sterk strøm i vannet så ynglene går rett i pumpe systemet....


Hvis du har veldig sterk strøm på pumpen din (Går ut fra att du har innvendig pumpe), går det ann å putte en liten bit filtersvamp i utblåshullet, slik att vannstrømmen bremser litt opp. Det går også ann å trekke en nylonstrømpe over filterhuset, sik att yngel ikke forsvinner inn i pumpa. Evnt. kan du håve inn yngelen og plassere den i ett flytende fødekar eller fødenett til de blir litt større. Virker hunnen veldig stresset av maset til hannen kan det være en løsning å plassere henne i ett fødenett/kar og la henne føde der. Det blir en vurderingssak, da fisken også kan bli veldig stresset av å bli hovet inn og flyttet til en trang plass, hun kan faktisk bli så stresset att hun holder igjen yngel og att de da kan være dødfødte.

Mitt råd vil være å evnt skaffe flere hunner, så hannen har noen flere å jage på. Lage gode skjulesteder for hunnen og evnt. yngelen i karet ved hjelp av planter, gjerne flyteplanter. I kar med mange skjulesteder vokser det ofte opp mange yngel i hovedkaret.
takker får svar

skal prøve å fikse noe sånn da

jeg har 5 jenter, og en gutt, men hele tiden så svømmer han etter henne om hun gjemmer seg :S

Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap