Spiser black molly guppy yngel??

har akkurat fått noen guppyer hos ei venninne, og hun sier at de ikke spiser ynglene sine. akvariet hennes er helt fult, men jeg har et spørsmål. jeg har nemlig to black molly fra før, og derfor lurer jeg på om noen vet om de er en fiske type, som spiser yngel kjenerelt.
de fleste av guppy hunnene var gravide, og derfor lurer jeg på når det er tid til å sette de i et fødekar? jeg vet at dette kan stresse fisken, den kan knipe igjen, og at fisken og ynglene kan dø. men noen sier jo at dette fungerer veldig bra, og at det ikke er noe problem, så jeg hadde lyst til å erfare dette selv, men jeg vet ikke når jeg skal ha fisken i fødekaret.
håper noen kan hjelpe meg.

mvh
ps. hva er forskjellen på vanlig flakfor (tetra min) og guppyfor (tetra guppy)???

er det noe oppi det som er ekstra bra for guppyene, eller.......

takk for svar

mvh
Black molly, som andre fisker, kan godt finne på å spise yngel. Alle fisk kan finne på å se yngel som snacks, hvis de er små nok.
Men noen ganger lar de yngel være, uvisst av hvilken grunn. Mine guppyer pleide ikke spise yngelen sin, så de ble uhorvelig mange! I en 85 liter hadde jeg til slutt 150 guppy!

Det er dessverre ikke noen god idè å sette guppy-hunner i fødekar. Man vet aldri når de skal føde, og det er rene skjære dyreplageriet å sperre en fisk inne i et slikt lite "bur" i dagesvis. Så jeg vil overhodet ikke anbefale det.

Bruk heller litt penger på å kjøpe flere grønne stilkplanter til akvariet ditt, og la det bli skikkelig grønt, frodig og tettvokst. Da vil det overleve masse yngel på egenhånd, siden det finnes nok gjemmesteder i akvariet.

Ang. flakfôret og hva som er forskjellen på Tetra Min og Tetra Guppy, så kan du jo bare lese innholdsfortegnelsen på de to og sammenligne. Da ser du om det evt er noe i det ene som ikke er i det andre.
Skal jeg gjette, så er det litt mer grøntfôr i Tetra Guppy, ettersom guppy trenger det i kostholdet sitt.
takk for svar.

fant ut at guppyforet er mindre, og tilpasset guppyens mund, den forsterker også fargene til guppyen. den er også laget for å flyte lengre, og ikke synke til bunnen.

stort sett alle guppyene mine er gravide. jeg skal vente til en føder, og så skal jeg se hva som skjer, om de blir spist, eller om at jeg får tid til å redde de opp. klarer jeg bare å redde noen få, så er det også greit. jeg har nemlig innsett at det der med fødekar kansje ikke var så lurt. vil ikke pine fiskene, selv om at jeg har hørt om de som får dette til å fungere veldig bra.

igjen takk for svar

mvh
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap