Tygger for harde livet

Så nå at min ny innkjøpte auratus hadde fått seg en god stor hake
Skal bli spennende å se hva som skjer fremover ^^

Noen som har gode råd ? Imed jeg ikke har hatt yngel på Malawi før.

Har en del Malawi i karret fra før. Bl.a et hongi par som er voksne og 5 acei inkl noen små Rød Zebra og sist men ikke minste en kvartett med Golden(voksne)

Alle råd og tips er velkomne her
Hei du, og gratulerer.

For å gjøre det enkelt (har det travelt) så legger jeg bare inn en link til denne tråden: Oppdrett av malawi.

Så hvis du fortsatt lurer på noe, eller vil kommentere noe, så er det bare å skrive i vei
Heisann!

Så moro da! Vi ha en del Auratus selv, og har akkurat strippet vår Auratus hue. Vi har erfaring med at om hunnen går i akvariet med de andre malawiene, så vil ynglene bli spist opp.

Hvis du vil få størst overlevelsesprosent, så ville jeg enten hatt hun i en fødeboks eller et eget akvarie, ellers så ville jeg strippet hun for så å sette henne tilbake til de andre fiskene igjen.

Jeg ville da hatt ynglene i et eget kar eller en fødeboks til de er store nok til å klare seg sammen med de andre fiskene.

Dette er hva jeg ville gjort
Tusen takk for gode råd og hjelp.
Har et eget malawi yngelkar som går seg inn nå. 120 liter.
Skal flytte auratus hunnen over der ca 15 mai som er mellom 3-4 uker.


Takk igjen til begge =)

Mvh
Terje
Hvis 15-mai er mellom 3 og 4 uker etter at hun begynte å tygge, kan du nok risikere at hun spytter før.... Hun tygger i ca 21 dager, litt pluss/minus. Ville tatt litt filterguffe fra ditt innkjørte malawikar og over i pumpen i yngelkaret du har til innkjøring. Da er det ikke noe problem å flytte henne før Lykke til!
Jeg har fått råd om å "tømme" henne den 18 dagen uansett. Dette rådet kommer fra "Generalene" på Malawi her i Rogaland. Så jeg stoler 100% på det.

Men takk for alle svar! setter pris på rådene deres.

Skal ta litt "guffe" over i det andre karet ja.


Mvh
Terje
Terje Aareskjold
Så nå at min ny innkjøpte auratus hadde fått seg en god stor hake :) Skal bli spennende å se hva som skjer fremover ^^ Noen som har gode råd ? Imed jeg ikke har hatt yngel på Malawi før. Har en del Malawi i karret fra før. Bl.a et hongi par som er voksne og 5 acei inkl noen små Rød Zebra og sist men ikke minste en kvartett med Golden(voksne) Alle råd og tips er velkomne her :)


hehe det var jo tenpå nor vi var hos deg
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap