Fisk i fødebur

Inaktiv bruker
Hei, jeg har en høygravid guppy. Jeg fant det ut i dag da jeg leste at gravide fisker har en slaks svart prikk ved halen. Så jeg bor på en plass hvor man må med båt for å kjøpe fødebur/planter å den går bare på fredagen. Så jeg måtte sjekke hjemme for noe som heldst utstyr. da fant jeg en sånn lite kampfiskakvarium av plast uten pumpe som jeg putta oppi akvariummet som fløyt. Jeg begynner å bli nervøs for fisken fordi den ble kjempestresset å vurderer å ta den ut.
Noen tips om hva jeg ska gjøre?
Foressten har jeg ingen planter siden jeg ikke har kommet meg noen plasser å kjøpt det.
Hvilke andre fisker har du i akvariet ditt? Har du planter i det store akvariet?
Tror det er best at du slipper ut guppyen, selv om det kan føre til at yngelen blir spist av annen fisk. Stresser den for mye, kan den dø.
Detgår ca.4 uker til neste gang det kommer babyer,så kanskje du kan være mer forberedt neste gang?
Et lite karr med luftpumpe går fint,så lenge vannet skiftes med temperert vann relativt ofte.Da kan hunnen gå der til hun føder,og når hun er tatt ut kan yngelen gå i samme karret til de kan gå sammen med de voksne.
Uansett,lykke til med masse yngler
Inaktiv bruker
frosken
Detgår ca.4 uker til neste gang det kommer babyer,så kanskje du kan være mer forberedt neste gang? Et lite karr med luftpumpe går fint,så lenge vannet skiftes med temperert vann relativt ofte.Da kan hunnen gå der til hun føder,og når hun er tatt ut kan yngelen gå i samme karret til de kan gå sammen med de voksne. Uansett,lykke til med masse yngler :-)

Takk. ska passe på å være mere forberedt.
Guppy yngel
Jeg har fått guppy yngel 2 ganger, senest i dag. Morooo . første gangen jeg fikk yngel døde de etter kort tid. Jeg kjøpte flyteplanter og det ser nå ut til å hjelpe. Jeg har nå 7 små guppy unger som gjemmer seg i flyteplantene. De andre fiskene ser ikke ut til å bry seg så mye heller.

Mange erfarer at guppy hunnen kan bli stresset når den er i fødekar. Jeg bruker hvertfall ikke fødekar. Flyteplanter gjør susen. Du kan jo prøve begge deler, og se hva som funker best.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap