Gravid guppy, sammen med alle andre fisk?

Inaktiv bruker
jeg har faktsik 4 gravide guppyer, Men jeg har ikke puttet de i fødebur, Men jeg har de lammi de andre fiskene, jeg lurer på om jenteguppyene blir så stressa at de ikke får født i fred. Men jeg har ikke noe annet akvarium eller flere pumper siden dette er mitt første akvarium. Finnes det en måte man kan ''avskille'' fiskene fra hverandre? Eller går det ann å putte en slaks avskiller i akvariummet så de får født i fred?
Å i såfall, hva ska avskilleren være av, siden jeg ikke kommer meg til dyrebutikk før fredag.
kjøpe fødekar er vell en ting du kan gjøre
det beste du kan gjøre er å ha masse gjemmeplasser, å gjerne flyteplanter som yngel kan gjemme seg i (pistia) er da en rimelig hurtigvoksende flyteplante som er ypperlig skjulested for guppy yngel. vil ikke anbefale fødekar da det er mer stressende en å la de gå med andre fisker! å hvis du har 4 stk som snart blir mammaer å det er nok med gjemmeplasser er sjansen stor for at det blir noen som klarer seg. guppyer er jo ganske lett å få til å yngle, så det kommer nok mer etter en liten stund skal du se ville latt det gå sin naturlige gang jeg med andre ord.

lykke til
Jeg ville ha lett Guppyene svømmer rundt sammen med de andre og heller sette inn noe flere planter og la dem føde der. Så kan du kjøpe et fødekar, eller fødboks som du har i akvariet som du putter ynglene oppi i samla flokk. enda større sjangsje for at yngle overleve rog du stresser ingen unødvendig Funger utmerket for meg.
Inaktiv bruker
Svinsa
Jeg ville ha lett Guppyene svømmer rundt sammen med de andre og heller sette inn noe flere planter og la dem føde der. Så kan du kjøpe et fødekar, eller fødboks som du har i akvariet som du putter ynglene oppi i samla flokk. enda større sjangsje for at yngle overleve rog du stresser ingen unødvendig :) Funger utmerket for meg.

Jeg har endel planter med ikke flyteplanter siden de ikke selger det der jeg bor, Men hvor kan man bestille flyteplanter?
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap