Ancistrus kastet ut eggene!!

idag så jeg at ancistrus hannen hadde kastet ut eggene,det var fire dager siden jeg så de først.

kommer de til å over leve
har du flere hanner i samme kar?

Er litt usikker på om dem kan reddes men om du har en luftestein så kobble den opp en akvariebøtte og legg eggene der.

håper det går bra
har bare en hann der ja la over noen egg til min 28l
ok.
Husk bare at dersom det er andre hann ancistruser i karret der eggen befinner seg utenom far til eggene kan dem bli til intetgjrdt. det er det jeg lest i allefall. jeg har 2 voksene hanner og ei dame. fikk den største hannen og hun til og legge 13 april. så ut av dem har det overlevd ca 33. 50% overlevelse.
min kastet ut noen egg bare, resten passet han på. Kanskje han hiver ut egg som er dårlige. ikke vet jeg men fortvil ikke.

hvis det er en av de første gangene hannen gjør denne jobben kan det også være en grunn, trenger som regel noen runder før alt sitter.
Sjekk vannverdiene, har ofte opplevd at ved dårlige vannkvalitet kaster hannen eggene ut av hulen.

Noen hanner mister også ut noen egg og hannen klarer ikke å holde eggene inne i hulen hvis eggene kommer bak pektoralfinnene.
Yngel!!
takk for alle svar og hjelp, nå er det mange yngel
Gratulerer!

Men bare husk at dem ikke tåler vannbytting i første 14-20 dagene. da faller det fort fra mange. Jeg selv mistet over 50% grunnet dette. Mine kom til verden for 1mnd siden. sitter igjen med bare ca 30 av over 70.
hanen våres jor det med noe få egg de kleket de ...
jeg lette og lette og fant bare 3-5 yngel i hjelmen men soå så jeg yngel på plantene på glasset,grusen
Tilfeldig bekjentskap
© Eric Bodrock
Reklame for plussmedlemskap