Gravid platy(viktig)

kossen veit med om ein platy er gravid og ka tid skal ein sette ein gravid platy i fødekaret
når buken blir firkantet er hun snart fødeklar, når hun ligger i overflaten og gjemmer seg i hjørner skal hun føde, før den tid kan noen levendefødende svømme opp og ned glasset mange ganger før fødsel.

ikke bruk fødekar, ha heller masse planter som vokser opp til overflaten som yngelen kan gjemme seg i, yngekar skla man bare bruke når man vet at fisken skal føde innen få timer, er fisken for lenge i karet kan den stresse og dø.

man ser svarte egg bak på magen på fisken, da er hun gravid.
mia_digger_ciklider
man ser svarte egg bak på magen på fisken, da er hun gravid.

Om du ser egg må du si i fra da dette vil være historisk!!!! Hehe. Platy er levendefødere og legger ikke EGG. Ser du sorte pletter i baken og formen i buken fikantformet er det straks tid for levende yngel. Håper det ordner seg for deg. Flyteplanter er å foretrekke i stedenfor fødekasse. Kassa stresser fisken en del, men om du er fersk med yngel skjønner jeg deg godt. Når jeg startet med levendefødere hadde jeg også fødekasse. Men en lærer med tiden hva som er best for fiskene sine.

Lykke til
fisker som legge egg er rognfulle, levendefødende er gravide (drektige)!!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap