For mye platyyngel.. hva nå?

Tja, har nå fått et luxusproblem!
Platyene mine har formert seg nokke helt vannvittig.
Så har det seg slik at lampen i toppen røk og det viste seg at det er en defekt i ledningen. Det ser ut til at yngelet har dratt nytte av mørket og det har tydeligvis kommet til det punkt at det kommer til å bli trangt om ikke alfor lenge..Dette prøver eg å fikse, lite brudd i ledningen som må sjøtes så ikke noe stort
Har et kar på 64liter med masser av planter og innredning, masse gjemmesteder og grønt å få fatt på. Fiskene stortrives og yngler, litt i meste laget og eg trenger litt hjelp.

Har et kar på omlag 40 liter som eg bruker til avlastning men det ser ikke helt ut til at ynglingen kommer til å roe seg helt enda.
Hva villle dere gjort i en slik situasjon?Har endel ideer selv men har lyst å høre hva dere villle gjort.

Begynte med 5 platy, fin liten flokk med en nydelig hanne med svart, blått og kraftig fin orangefarge. 5 ble til 40, og dere kan vel tenke dere til hva som skjer når flesteparten er ynglelystne hunner og fritt spillerom....

(PS: hvis noen i Bergensområdet ønsker gratis Platy så kan vi gjøre en liten avtale. ;P...)

Skal se om eg greier å slenge med noen bilder av de fiskedyrene.
Tilfeldig bekjentskap
© Mattias Allroth
Reklame for plussmedlemskap