Narsissistisk discus?

Hei,

Satt et lekspar i egen tank for noen dager siden. De har gått i 7-8mnd i selskap med annen fisk og har lagt egg non-stop siden de fant tonen (siste 6 mnd).

Det ble litt frustrerende å se at all yngelsen ble spist av de andre fiskene, så jeg besluttet å gi de en sjanse i kontrollerte forhold.

Nå går de i et helt tomt kar (slik jeg har lest man kan gjøre) men fiskene er nå mer opptatt av sin egen refleksjon i bunnen enn av hverandre. Jeg regner med dette er forbigående, men jeg vurderer sterkt å legge litt sand i bunen så de slipper å bli distrahert av seg selv. Til tider svømmer de sidelengs mot bunnen og virker fullstendig oppslukt av seg selv.

Ellers er det tendenser til lek : ) så det er vel noe under oppseiling : )


Jan

Er ikke nødvendigvis bare refleksjonen av seg selv de er så opptatte av.
De føler seg nok i tillegg utsatte, og søker nedover også av den grunn
(I alle fall om det er fri sikt fra bunnglasset og ned til gulvet).
De vil forsåvidt vende seg til det etterhvert, til en viss grad... men jeg personlig ville helt klart hatt i litt sand.

Hovedpoenget med bar-bunn er vel at det skal være lettest mulig å holde rent... men hvor stor forskjell gjør det i alle fall -om det bare er snakk om et tynt lag med sand? Tverdt i mot så bidrar det jo heller positivt, med tanke på at man får en økt overflate til bakteriene.
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap