Gjeddan mine: rhamphochromis sp. ´chilingali´

Tidligere i sommer kjøpte jeg det paret med rhampochromis som er avbilda i kunnskapsbasen her på forumet. Regin Kvittem hadde da fått fram yngel og registrert( førstegangsoppdrett??) på de.
I mitt kar, et 720l selskapsakvarium med mye planter og røtter ph 6,8 så trodde jeg de ville mistrives men neida det går helt supert med de.

For 2 uker siden ble det leik og den viste seg og være vellykka da hua slutta og spise samtidig som eggene tok stor plass i munnen. Det er første gang jeg har sett noe slikt så det var fasinerende og skikkelig moro. I går ordna jeg en 60l med vann fra storkaret, luftdrevet filter, lys og varme. Opphåvinga gikk forbausende lett og hu ble raskt flytta over i det andre karet.

Hua ble stressa og spytta ut yngelen øyeblikkelig, ca 40stk. Etter et par timer flytta jeg hua tilbake i storkaret så ikke hannen skulle tro at det var en rival, fikk tips om at der var en bra løsning. Etter 14 daga på slankern så er det ingenting i veien med matlysten i hvertfall, mygglarvene gikk unna.

Legger ved noen bilder, bla.a av 1 døgn gamle unger.
Bilder
bilde 1: nettopp spytta

bilde 2: 1 døgn gamle

bilde 3: matlyst!
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap