Rosentetra oppdrett?

Er det noen her som har fått oppdrett på rosentetra?
Eller som har fått yngel på disse?
Og noen som vet om de rosentetraene vi kjøer i butikken er VF eller oppdrettsfisk?
Ingen som kan svare på dette? Jeg lurer også..
Er vist ikke så mange ihvertfall. Nå har jeg 3 avkom av rosentetraene mine på 2 kull.
Det var egentlig det jeg ville vite At det faktisk går an. Vurderer å kjøpe en stim av disse, men vil ikke gjøre det hvis det er vedtatt at det ikke er mulig å drette disse. så det var gode nyheter
Åja joa...Var derfor jeg kjøpte en stim også. Tror jeg har lakt ut oppdrett på info siden...! Jeg har prøvd å få de i lek et par ganger, det er ikke vanskelig. Veldig fasinerende hvordan hannene viser seg frem... Men tar veeeeeeldig lang tid før eggene klekker og/eller yngelen vokser. Første gangen ventet jeg 14dager, så ikke noe så flyttet fiskene. Etter ytterligere 14 dager skimtet jeg noe som beveget seg nede på bunnen. En bitte liten baby. Ingen tvil om hva det var for de er klekket med sort flekk på ryggfinnen..denne har blitt voksen nå! Og ca samme tiden har gått nå. De lekte 3 dager, jeg flyttet de voksene. Gransket karet etter 14 dager, fant ingenting. Hadde ute allt og innredet til mallekar. MEN jeg brukte samme javamosen...så der har det ligget 2 egg, som nå svømmer rundt. Men har tatt lang tid, er nesten 1 og 1/2 mnd siden jeg flyttet fiskene. Og jeg oppdaget yngel nr 2 igår!
Karen therese
... Men tar veeeeeeldig lang tid før eggene klekker og/eller yngelen vokser. Første gangen ventet jeg 14dager, så ikke noe så flyttet fiskene. ....


Har drettet mange Tetra, men ikke akkurat denne.
Imidlertid er et vanlig forløp for disse:
Et par settes i et lite kar med surt og meget bløtt torvfiltrert vann, med noen planter de kan leke blant.
Etter vanligvis 2 dager legger de ca. 100 egg. I et mørklagt kar klekker eggene vanligvis i løpet av 24 timer, hvoretter yngelen henger seg opp på glasset, planteblader eller lignende. Etter 5 dager blir de frittsvømmende, og trenger da infusorier de første 3 - 5 dager. Deretter kan de gis nyklekket artemia.

Hva som gjør at du opplever lang tid før klekking, og dårlig/sen vekst, aner jeg ikke.

Lykke til med neste forsøk!

Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap