Pumpe som ikke tar babys?
Postet 24.09.10 kl 13:44
Postet 24.09.10 kl 13:46
Postet 24.09.10 kl 13:58
en sånn.dei har det på akvariereker.no
Postet 24.09.10 kl 14:15
Postet 24.09.10 kl 14:29
Postet 24.09.10 kl 14:57
Postet 24.09.10 kl 15:02
Postet 24.09.10 kl 18:02
Postet 24.09.10 kl 18:13
Postet 24.09.10 kl 18:21
:)
Så bra. Jeg har aldri sett på det med pumpa som et problem siden de minste yngelen ikke svømmer langt fra skjellene. =)
Det anbefales vel ikke røde myggiser til Tangyanika-fisker såvidt jeg vet, uten at jeg har satt meg inn i hvorfor. Da jeg hadde de matet jeg aldri med dette iallefall. (jeg tåler ikke å putte hendene ned i vann hvor fiskene er foret med røde myggiser uansett).
Artemia er bra til Similisene. Dette er de vant til også.
Ligger i samme prisklasse som mygglarvene også.
Det anbefales vel ikke røde myggiser til Tangyanika-fisker såvidt jeg vet, uten at jeg har satt meg inn i hvorfor. Da jeg hadde de matet jeg aldri med dette iallefall. (jeg tåler ikke å putte hendene ned i vann hvor fiskene er foret med røde myggiser uansett).
Artemia er bra til Similisene. Dette er de vant til også.
Ligger i samme prisklasse som mygglarvene også.
Postet 24.09.10 kl 18:36
Nei, den skulle egentlig ikke være noe problem.. men jeg vil være sikker alikevel!
Syntes jeg hadde lest det ett sted at de ikke skulle mates med veldig proteinrik mat.. Skulle kjøpe artemia men så endte jeg opp med mygglarver fordi butikken jeg var på var fri... Jeg får dra til byen i morgen! =)
Mygglarvene er uansett bra for sajicaene og de andre...! Så da ordner det seg..
Men jeg er så redd for at yngelen ikke får mat! Jeg ser jo ikke om de aller minste får i seg noe..! Men prøver iallefall å mate dem minst to ganger om dagen med babyforet!
Syntes jeg hadde lest det ett sted at de ikke skulle mates med veldig proteinrik mat.. Skulle kjøpe artemia men så endte jeg opp med mygglarver fordi butikken jeg var på var fri... Jeg får dra til byen i morgen! =)
Mygglarvene er uansett bra for sajicaene og de andre...! Så da ordner det seg..
Men jeg er så redd for at yngelen ikke får mat! Jeg ser jo ikke om de aller minste får i seg noe..! Men prøver iallefall å mate dem minst to ganger om dagen med babyforet!
Postet 24.09.10 kl 18:57
VannstiNei, den skulle egentlig ikke være noe problem.. men jeg vil være sikker alikevel! Syntes jeg hadde lest det ett sted at de ikke skulle mates med veldig proteinrik mat.. Skulle kjøpe artemia men så endte jeg opp med mygglarver fordi butikken jeg var på var fri... Jeg får dra til byen i morgen! =) Mygglarvene er uansett bra for sajicaene og de andre...! Så da ordner det seg.. Men jeg er så redd for at yngelen ikke får mat! Jeg ser jo ikke om de aller minste får i seg noe..! Men prøver iallefall å mate dem minst to ganger om dagen med babyforet!
Hvis ikke yngelen får mat, dør de ganske kjapt så tror ikke du skal bekymre deg, når de fortsatt lever, så får de mat i seg. Du kan jo alltids kjøpe deg en mickroorm kultur og dyrke til de hvis du vil være veldig sikker! =) Det finner du helt sikkert under rubrikk her.
Du kan jo også knuse det baby foret enda mindre, og se om det hjelper. =)
Tropehagen hadde Artemia sist jeg var innom. Hun har på nye gullfisken zoo også, men det merket hun fører er mye dyrere enn det de har på Tropehagen.
Finner du ikke, kan du komme å kjøpe en halv pakke hos meg i morgen, den holder lenge til Similisene.
Postet 24.09.10 kl 19:21
Postet 24.09.10 kl 19:31
VannstiOkei! Takk! Jeg skal se meg litt rundt i morgen, hvis jeg ikke finner så tar jeg kanskje kontakt! Er det ikke mye arbeid med å ha en egen "farm" på foret?
Neida, når du har startet en kultur, så er det bare å vente etpar dager før du kan sanke av den. Så må du "restarte" den ca en gang i mnd ved å gi mer næring til de. Ellers passer den seg selv.
Men jeg mener du ikke behøver det da du som du så fikk yngel i flere aldersgrupper, så det viser jo at de overlever på det babyforet du fikk med. =)
Postet 24.09.10 kl 19:40
Postet 24.09.10 kl 23:06
Postet 03.10.10 kl 18:15
Postet 03.10.10 kl 19:57