Ancistrus yngel, trenger noen kjappe tips.

Fant helt plutselig 1 ancistrus sp. yngel klemt mellom blåsvamp og glass. Den var i frisk og fin form. Sjekket hula til faren, og der var det flere. Har ikke telt hvor mange det er, sannsynligvis ikke så mange.

Jeg vet ikke alder på disse, men de er alle 1 cm.

Har søkt litt, men må vite spesielt én ting med en gang, som jeg ikke fant:
1. jeg skal flytte yngel til et 10 liters kar (Bare yngel). bør jeg ha sand, eller helt ren bunn?

2. har ingen planer om filtrering. skal bare bruke en svak powerhead for sirkulasjon og oksygen. liker også ancistrusyngel mye sirkulasjon, eller er de for svak til det enda?

3. klarer de å gnage på blader og røtter ? tenker å legge inn halvdøde blader, små røtter osv.

4. plante blad, røtter, spinat/agurk, knuste malle tabbiser.. tilstrekkelig med fôr?

5. er det en fordel å ha lys på døgnet rundt, men ha steder i akvariet som er 100% mørkt? tenker for å få fart i algene.
Alger er en fordel for disse små, men så lenge du har malletabletter er det ikke et must. Forer du godt, og de ikke har noe konkuranse om maten vil de snart bli veldig aktive å spise tablettene.

Jeg ville latt dem være der dem er, de er veldig skjøre overfor flytting. Hvis du likevel vil flytte dem er det det samme om du har noe på bunnen eller ikke. Begge deler funker. Det viktigste du kan gi dem i et kar er røtter.
Ronny-André
[B] 1. jeg skal flytte yngel til et 10 liters kar (Bare yngel). bør jeg ha sand, eller helt ren bunn?[/B] Svar: Om du har en 10L Ronny Andre så ville jeg flyttet dem om det er andre farer i hovedkaret. Men bruk samme vann som hovedkaret. Jeg ville hatt sand i bunn, da bb ofte drar med seg en del baktereier 2. har ingen planer om filtrering. skal bare bruke en svak powerhead for sirkulasjon og oksygen. liker også ancistrusyngel mye sirkulasjon, eller er de for svak til det enda? Svar. Ancistrus liker litt strøm, og ville satt inn en form for filtrering. Av erfaring griser di til ganske så mye og er eneste karet jeg må slamsuge hos meg 3. klarer de å gnage på blader og røtter ? tenker å legge inn halvdøde blader, små røtter osv. Svar; Ancistrus er avhengig av treverk for fordøyelsen. så en rot er et must. Planter er generelt ikke nødvendig i et ancistrus kar, da de som regel møllspiser dem 4. plante blad, røtter, spinat/agurk, knuste malle tabbiser.. tilstrekkelig med fôr? Svar;Jeg har brukt agurk og malletabletter som løser seg lett opp til å begynne med. Etterhvert har jeg gått over til vanlige malletabletter. T. ek Tropical Green Algae Wafers. Du kan også bruke Tetra Wafer mix. Squasj eller hvordan det skrives, vet jeg også folk bruker 5. er det en fordel å ha lys på døgnet rundt, men ha steder i akvariet som er 100% mørkt? tenker for å få fart i algene.

Svar; Vet ikke svaret her, men alger kommer som regel automatisk om en vil eller ei ;- =)
Grattis med ancistrus yngel. Jeg synes det er like gøy hver gang

LOFFA
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap