Vil gjerne bli bestefar...

hva er enklest å få til å gyte av neontetra eller Crossocheilus siamensis - Siamesisk algeeter, å hvordan skal jeg gjøre det? gir den den beste maten jeg fikk tak i om det hjelper?
35L akvarie med lys grus, god del planter å et fred flintstone hus, 25C.
10 neontetra
4 Siamesisk algeeter


takker så mye får alle tips å meninger

ps: ser ut som alle trives dær kjempegodt
Inaktiv bruker
Kanskje det er for lite akvarie? eller har du skaffa hunn og hann? er det riktige vannverdier?
Jeg tror ikke noen av de to artene du nevner her er enkle å få oppdrett på, nærmest umulig. Hvis du ønsker fisker til å yngle bør du prøve en enklere art. Om det er ciklide eller annen type som lev føder, tror jeg heller du vil lykkes bedre med det.

Hvis karet ditt bare er 35 liter, blir valget av fisk mindre. Jeg ville kanskje hatt endlers i 35 liter, lette å få til. Du kunne nok hatt et par sneglehuslekere, men disse er fra tanganyika og vil ha en annen vannverdi, men alikevel lett å få yngel på, i tillegg er de supervakre.
Sae er en fisk man ikke holder i 35 liters kar. Disse liker også å svømme å ha romslig med plass rundt seg. Jeg har noen i 325 literen min, og de bruker hele karet.
Bettina
Jeg tror ikke noen av de to artene du nevner her er enkle å få oppdrett på, nærmest umulig. Hvis du ønsker fisker til å yngle bør du prøve en enklere art. Om det er ciklide eller annen type som lev føder, tror jeg heller du vil lykkes bedre med det. Hvis karet ditt bare er 35 liter, blir valget av fisk mindre. Jeg ville kanskje hatt endlers i 35 liter, lette å få til. Du kunne nok hatt et par sneglehuslekere, men disse er fra tanganyika og vil ha en annen vannverdi, men alikevel lett å få yngel på, i tillegg er de supervakre. Sae er en fisk man ikke holder i 35 liters kar. Disse liker også å svømme å ha romslig med plass rundt seg. Jeg har noen i 325 literen min, og de bruker hele karet.


vet sea ikke har det godt i så lite akvarie, men det var det den idioten av en fyr på akvariebutikken sa var den beste alge-eteren til mitt 35L kar. oppdaget først at dem ble så store når jeg kom hjem å leste på nett.

tror jeg får vente til jeg flytter til en større plass å kjøpe et større kar da
Plussmedlem
Hvis du ikke skal flytte i den nærmeste framtid så bør du levere SAE'ene tilbake til butikken som ga deg de gode rådene.
SAE vokser ganske raskt.
Loomis
Hvis du ikke skal flytte i den nærmeste framtid så bør du levere SAE'ene tilbake til butikken som ga deg de gode rådene. SAE vokser ganske raskt.


må kjøre nesten 40 mil, får ha dem til dem blir får stor eller noen vill ha dem.
Du kan jo selge de, eller spørre om noen butikk i nærheten tar de. Er vel en butikk nærmere enn 40 mil?
Bettina
Du kan jo selge de, eller spørre om noen butikk i nærheten tar de. Er vel en butikk nærmere enn 40 mil?


det er bare 19 mil ene veien da, men blir jo 38 mil får noen kroner. men får håpe noen henter dem, er jo utrolig flittige fisk, arbeider dag å natt med å holde rent hær
sånn er det å bo langt i nord
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap