Gravid sverddrager?

Hei.
Jeg lurer på en ting. Min sverddrager har vært veldig tjukk en periode. Jeg lurer på om hun er gravid og hva jeg bør gjøre. Hun har vært sånn lenge og det virker som om det ikke skjer noe. Hun går sammen med en hannkampfisk og tre hunnkampisk. I tillegg har jeg et par scalarer oppe i akvariet. Kan det hende hun holder igjen fødselen?

Har noen noe gode tips å komme med? Legger ved et bilde av henne.

mvh Fredrik Haave
Inaktiv bruker
Ja hun ser gravid ut
Ja, hun ser gravid ut, hvor mange hanner går hun sammen med?
Kampfiskene og scalarene kommer nok til å spise opp all yngel , kanskje hvis du har,sett opp et karr bare for hunnen så hun kan slappe av å så føde men husk hun kan også spise opp ynglen sin. Det kan være at hun er stressa og derfor holder igjen fødslen.

Ps: hvor stort er karret?
Hun går sammen med kun en hann og en hunn av samme slag. Ja, har lest at de spiser opp yngelen, men spm. først og fremst er hvorfor yngelen ikke kommer. Hun har vært sånn i lang tid nå. Har en bolle jeg muligens kan putte henne opp i om du tror det er bedre for henne.

Karet er et 63l. Har bestilt 260l nå.
De kan holde igjen ganske lenge.Hun er nok litt stresset. Det skal ikke så mye til før de holder igjen fødselen. Jeg vil nok anbefale deg å sette henne i bollen din med endel planter som kan lage gjemmesteder for yngelen.

lykke til :o)
Inaktiv bruker
Ynglen kommer kanskje ikke av 3 grunner, 1: hun er stresset. 2 : hun er kanskje ikke gravid. 4 : Det kan ha skjedd komplikasjoner.


Guppy`s drektighets tid kan vare opp til 72 dager ( mer eller mindre) jeg er ikke ekspert på platy, men med guppy så hjelper det å heve tempraturen, ikke mer enn en grad hver dag.

Lykke til
Da tar jeg og hever temperaturen nå de nærmeste dagene. Skjer det ikke noe til fram til helga flytter jeg den over i bollen, så får vi se om det hjelper. Mulig den er litt stresset og trenger litt rom for seg selv.
Hvordan gikk det? Fødte hun?
Ja, hun fødte flere ganger etter dette
Dessverre for meg gikk hun bort for en liten stund tilbake.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap