Ancisatrus er blitt pappa--flytte i eget kar eller ikke??

Ancicstrusen vår er blitt pappa og vi ser at det er mange unger inne i hula. Snart er det vel tid for de å komme ut og da er vi spent hva som skjer.

Er det fare for at v¨re andre fisker spiser opp yngelene? Jeg tenker da spesielt på mollyer og hunnkampfisk.

Vi har et lite akvarie på 18 liter. Her går det idag 4 små guppyunger som er 14 daqger gamle. De er de eneste som er igjen etter å ha blitt spist opp. Jeg tenkte at ynglene skulle være her til de er blitt litt større pg kan sleppes ut i 240 litern.

Hva skal jeg gjøre???
Jeg ville latt de være der de er. De er skjøre overfor flytting, og det tar gjerne litt tid før de begynner å ta for seg i matfatet. Om du flytter dem kan det ta enda lengre tid før de spiser og da kan de fort sulte ihjel. Sørg for at de får bra med tilgang på mat. Dette øker behovet for filtrering fordi det blir mye avfall med mye foring og maller som gjør fra seg.

Molly og kampfisk kan nok finne på å smake på yngel, men det er langt derifra til at du mister alle. Husk på at når ancistrus først har satt igang med å produsere yngel slutter de gjerne ikke, og du kommer til å få veldig mange til slutt uansett om du har fisk som forsyner seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap