Trenger hjelp med yngel som er bak bakgrunnen!

Til min store overaskelse oppdaget jeg i kveld at det er en hel gjeng med yngel bak bakgrunnen i akvariet mitt, dette må være av papegøyeciklidene siden de er de eneste som er der og har lagt egg, men trodde disse va sterile og tenkte ikke mer over det. De bor i et 720L akvarie med 4d bakgrunn så det er god plass bak , men hva kan jeg gør for og holde disse tassene i live? mat ? lys det er jo litt mørkt bak der, vannbytter? trenger litt hjelp og har jo lyst at de skal ha det greit og vokse opp...... Trenger snarlig svar så jeg kan gi de det de trenger.......
Linda Aagedal
Til min store overaskelse oppdaget jeg i kveld at det er en hel gjeng med yngel bak bakgrunnen i akvariet mitt, dette må være av papegøyeciklidene siden de er de eneste som er der og har lagt egg, men trodde disse va sterile og tenkte ikke mer over det. De bor i et 720L akvarie med 4d bakgrunn så det er god plass bak , men hva kan jeg gør for og holde disse tassene i live? mat ? lys det er jo litt mørkt bak der, vannbytter? trenger litt hjelp og har jo lyst at de skal ha det greit og vokse opp...... Trenger snarlig svar så jeg kan gi de det de trenger.......




Hvordan du skal få ut yngel kan jeg desverre ikke svare på, men ville nok silikonere rundt bakgrunnen slik at slike ting ikke skjer igjen. Yngelen vokser jo og blir værre å få ut for hver dag som går. En sjelden gang får folk frem papegøye yngel, men en titt på nettet viser at 70% av hannene er sterile og derfor ikke kan befrukte egg. Du kan jo være blant de heldige som har fått yngel på disse. Håper du får frem yngelen fra bakider og at du får de til å vokse opp

Lykke til. Mvh Leif
Du bruker ikke plassen bak bakgrunnen som filter altså? I så fall vil yngelen få rent nok vann. Hvis du tenker å la dem bo der en stund kan det være lurt å gi dem litt mat. Det beste er å få dem ut derfra så slipper du tenke mer på "problemet". Er gjerne vanskelig å få tatt dem med håv på grunn av størrelsen på de og hvor trangt det er bak der, så gjerne du kunne vurdert å suge dem opp med slange? Den metoden har jeg brukt selv med hell da noe yngel kom inn i filterdelen i karet. Fant også ut hvor de hadde kommet seg inn og tettet der.
joda plassen bak bakgrunnen brukes til filter og det er silikonert rundt bakgrunnen men det er jo to plasser med rimlig tette siler som skal slippe vannet inn bak bakgrunnen slik at det blir filtrert, det er rimelig god plass bak der og mange gjemme plasser.. men vis jeg ikke får tak i de hvilken type mat kan jeg gi de og ikke minst lys for mesteparten av lyset er jo foran bakgrunnen... mat er vel sikkert det som haster mest så noen forslag? har aldri hatt yngel på ciklide før ....
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap