Ancistrus og sverddrager

Heisann
Jeg har 4 sverddragere gående i en 110 liter, jeg lurer på om det er greit å prøve seg på oppdrett av ancistrus (vanlig oppdretts variant) i det samme karet,eller vil sverddragerene da spise ancistrus yngelen?
Om du har myyye mangroverøtter, så går de sikkert.
Men de er alltid en fare med sverddrager, platy, molly,.....fiskene er galne etter mat, hihi.
Takk for svar
Da lønner det seg vel ikke å prøve i det karet da.
Jeg har en 54 liter med kirsebærreker også,kanskje det er bedre å sette ancistrusene dit da,eller....?
For om jeg putter sverddragerene over til rekene så ser jeg vel ikke no mer til rekeyngel...
det går fint med amcistrus oppdrett i en 54 liter )
Vet flere som gjør dette. Du har de i det karet du vil også bruker du 54l som oppvektskar. Når du ser at eggene er klekket, så tar du ei bøtte, tar i akvarievann, tømmer hula sånn at yngelen kommer oppi bøtta. Legger hula tilbake i storkaret, og aklimatiserer yngel til 54l, putter dem oppi der og forer dem opp. Om du hang med?:P
Hei igjen
Jeg trodde at yngelen begynte å svømme med en gang de var klekket,det stemmer ikke det da eller,siden du snakker om å tømme hula?
Hvor mange dager vil yngelen være i hula?
Hvordan er det å flytte far med egg når han ligger å passer på?
Søkte på [URL=http://akvaforum.no/forum.cfm?action=search&criteria=Ancistrus forlate hula]Ancistrus forlate hula[/URL], det tok en tre ukers tid her. Flyttet hule og yngel og far, bare klappet hånda for hula og la hele stasen over i en isboks, og tilvendte til 54-literen. Utfordringen var å få faren ut av lillekaret og tilbake til madammen da jobben var gjort, tok ham over så fort småttingene begynte å stikke av. De satte igang i samme øyeblikk hula var på plass igjen...

Runde to endte med forferdelse for yngelen fordi jeg satte hula i en boks med luftestein og ukalibrert varmekolbe, de tåler ikke jojo-temperatur. Men lille Rambo kjørte hevert med plommesekk og det hele, og overlevde i skiftevannet!
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap