Kjønnsfordeling på platy-yngel

har nå oppfostret ca 20 yngel, alle er hunner. er x-antall som har blitt spist før jeg fikk fisket dem ut også, og en del som har dødd av andre årsaker. Såvidt jeg har sett har alle de også vært hunner, ikke sett en eneste hanne blandt yngelen. Er det normalt? Er det faktorer som spiller inn på hvilket kjønn de får eller er det tilfeldig?
Ninsert
har nå oppfostret ca 20 yngel, alle er hunner. er x-antall som har blitt spist før jeg fikk fisket dem ut også, og en del som har dødd av andre årsaker. Såvidt jeg har sett har alle de også vært hunner, ikke sett en eneste hanne blandt yngelen. Er det normalt? Er det faktorer som spiller inn på hvilket kjønn de får eller er det tilfeldig?


Hvor gamle er de? Alle ser ut som hunner lenge, til de begynner å bli kjønnsmodne, da viser hannene sitt rette jeg!
Hvis du søker på [URL=http://akvaforum.no/forum.cfm?action=search&criteria=Platy kjønnsmoden]"Platy kjønnsmoden"[/URL] kommer det opp litt lesestoff. 6 måneder er nevnt, det er også mulig at vannverdier påvirker kjønn. Her i huset ble det ikke født overlevende herrer før karene var stabile...
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap