Palettciklide oppdrett?
Postet 31.01.11 kl 17:21
Postet 31.01.11 kl 18:06
Har du hatt disse palettene lenge, eller er de nettopp satt inn i akvariet? Hvis de nylig har flyttet inn trenger de kanskje bare litt tid på å venne seg til det nye miljøet, og hverandre. Som regel går oppdrett av paletter helt av seg selv uten noen spesielle tiltak fra akvaristen. Iallefall sålenge man er sikker på at man har en av hvert kjønn.
Postet 31.01.11 kl 20:54
Postet 02.02.11 kl 17:31
Hvis du er helt sikker på at du har en av hvert kjønn vil de nok leke etterhvert.
Går de i det 160 liters karet du har registrert på profilen din? Isåfall ville jeg ha satt inn planter. De har ikke noe sted å gjemme seg, og da er det ikke noe rart om det blir halenapping. Dessuten har mine paletter aldri brukt kokosnøtthula si som lekeplass, de har alltid brukt bladene på Javabregnen. Kanskje vil fiskene dine leke hvis du ga dem litt planter å boltre seg i..?
Går de i det 160 liters karet du har registrert på profilen din? Isåfall ville jeg ha satt inn planter. De har ikke noe sted å gjemme seg, og da er det ikke noe rart om det blir halenapping. Dessuten har mine paletter aldri brukt kokosnøtthula si som lekeplass, de har alltid brukt bladene på Javabregnen. Kanskje vil fiskene dine leke hvis du ga dem litt planter å boltre seg i..?
Postet 03.02.11 kl 00:58
Postet 05.02.11 kl 07:52
Ang. palettoppdrett
Mine Palettciclider var ganske lenge i karet før de lekte, de la egg i en hul lavastenstein jeg hadde, og tok med seg ungene til ei plante da de ble født. Der beita de etter hvert planta helt ned, det var ei finblada stengel plante, men jeg husker ikke helt hvilken type det var. Kanskje Palettene dine rett og slett ikke er kjønnsmodne ennå? Hvis du nylig har kjøpt dem er de jo unge fisker. Dy får bare smøre deg med tålmodighet, og glede deg for når de først begynner lager de kull etter kull!
Postet 05.02.11 kl 08:12
Postet 07.02.11 kl 18:43
Postet 07.02.11 kl 20:48