Ukjent yngel i 250l. smykketetra?

Nå er jeg veldig i villrede her - har en "rolig" 250l med 5 Bolivianske ciklider, 3 grenmaller, og en stim med smykketetraer (mix av marginatus og trifascinatus) samt ymse snegler og reker. I går oppdaget jeg en yngel bakerst, innerst, inni moseveggen i bakgrunnen, og den var da jammen bortimot 1cm lang! Den var litt lang og smal/slank, ganske mørk med en tydelig mørkere stripe midt på, og noe som så ut som en litt "rund" hale.... Ikke så lett å se slik den gjemte seg, håpløs å ta bilde av.
Har hatt yngel på ciklidene mange ganger, men de blir alltid spist opp innen ei uke etter at de er frittsvømmende, dessverre. Det så heller ikke ut som ciklideyngel. Noen som har funnet skikkelige bilder av Smykketetrayngel? Det så ut som om trifasciatusen lekte en del i høst, oppi skogen av mose og valisneria, men samme hvor mye jeg kikka så så jeg ikke noe egg som dalte ned... og det ser jo ut som det ikke er særlig vanlig å få yngel på disse. Noen erfaringer?
Høres veldig ut som yngel av smykketetra. Sjekk hjemmesiden til Tom C, her finner du flere bilder av yngel av disse.
Tusen takk! Der var det endelig bilder av smykketetrayngel, jeg har lett litt... Det ser veldig likt ut med det jeg så langt bak i akvariet. Nå kom det en del ideer om oppdrett, gitt! Hehe...
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap