Oppdrett l-270

Jeg har 8 stk VF L-270, og skal prøve å få de til å leke. Er helt fersk på dette..
De har nå gått i karet et par mnd eller no, og nå har jeg tatt et kraftig vannbytte, satt i en ekstra pumpe, senket temp i karet og fòrer dem godt. tenkte så å gradvis øke temperaturen. er dette feil fremgangsmåte til denne fisken? hvordan bør jeg gjøre dette? Er redd for at hulene mine kanksje er litt store også, så skal prøve å kjøpe noen til som er litt mindre og trangere..
Jeg har drettet både VF og F1 av denne nydelige Hypancistrusen. Dette skal ikke være en vanskelig malle å drette, men de trenger selvsagt å komme i god kondisjon først.

Mine gikk i en temperatur på ca 27 grader. Det er viktig med god filtrering og sirkulasjon i karet, og ha gode vannbytterutiner. Jeg fôret mine med en variert kost av ulike malletabletter.

Jeg har ingen erfaring med metoden du vil prøve. Men du kan jo prøve å simulere tørketid en stund med å heve tempen og redusere fôringen, for så å simulere regntiden med å fylle på med kjøligere vann og god fôring.

Skiferhulene jeg bruker er beregnet for Hypancistrus, altså litt mindre enn huler til Ancistrus.

Du har jo kun hatt dem i 2 måneder så det er ingen grunn til panikk ennå

Jeg ser nå at tråden er gammel, og trådstarter har nok fått oppdrett på dem for lengst. Jeg håper likevel svaret kan være nyttig for noen andre
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap